ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ 5 ປີຄັ້ງທີ
VIII
(2016-2020) ໄດ້ຊີ້ໃຫ້ເຫັນວ່າ: ສປປ ລາວ
ຈະມີການປັບປຸງຫລາຍນະໂຍບາຍ ແລະ ນິຕິກຳຕ່າງໆ ເພື່ອຮັບປະກັນໃຫ້ທຸກຄົນເຂົ້າເຖິງການສຶກສາໄດ້ຢ່າງທົ່ວເຖິງ
ແລະ ມີຄຸນນະພາບ ທັງໃຫ້ບັນລຸຄາດໝາຍວາງໄວ້ ຄືໃຫ້ເດັກໃນເກນອາຍຸ 3-5 ປີ
ໄດ້ເຂົ້າຮຽນຫລາຍກວ່າ 55%,
ອັດຕາເຂົ້າຮຽນລວມຂອງເດັກອາຍຸ 5 ປີໃຫ້ໄດ້ 70%, ອັດຕາເຂົ້າຮຽນສຸດທິຊັ້ນປະຖົມໃຫ້ໄດ້ 99%, ອັດຕາຫລອດເຫລືອຂອງນັກຮຽນຊັ້ນປະ ຖົມໃຫ້ໄດ້ 90%, ອັດຕາເຂົ້າຮຽນຊັ້ນມັດທະຍົມຕອນຕົ້ນໃຫ້ໄດ້ 85% ແລະ
ມັດທະຍົມຕອນປາຍໃຫ້ໄດ້ 75%,
ຊຸກຍູ້ນັກຮຽນທີ່ຈົບ ມ.ຕົ້ນ
ເຂົ້າຮຽນໃນສາຍວິຊາຊີບໃຫ້ກວມປະມານ 30% ຂອງນັກ ຮຽນທີ່ຈົບທັງໝົດ ແລະ
ໄດ້ຮຽນຕໍ່ມັດທະຍົມປາຍ 60%,
ສູ້ຊົນເຮັດໃຫ້ອັດຕາການຮູ້ໜັງສືຂອງປະຊາຊົນໃນກຸ່ມອາຍຸ 15-24
ປີໃຫ້ໄດ້ 99% ແລະ ໃນກຸ່ມອາຍຸ 15 ປີຂຶ້ນໄປໃຫ້ໄດ້ 95%, ພ້ອມສົ່ງເສີມໃຫ້ທຸກຄົນໃນສັງຄົມໄດ້ອອກກຳລັງກາຍ-ຫລິ້ນກິລາກາຍະກຳໃຫ້ໄດ້ 30%
ຂອງປະຊາກອນທັງໝົດ.
ທັງນີ້ກໍເພື່ອພັດທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດໃຫ້ມີຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດຕອບສະໜອງໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ, ເວົ້າສະເພາະກໍແມ່ນການວາງພື້ນຖານໃນການສ້າງກຳລັງແຮງງານໃຫ້ມີສີມື, ມີຄຸນນະພາບສູງ ສາມາດແຂ່ງຂັນ ແລະ ເຊື່ອມໂຍງກັບພາກພື້ນ ແລະ
ສາກົນ. ແຕ່ເພື່ອຮັບປະກັນໃຫ້ບັນລຸຄາດໝາຍດັ່ງກ່າວ, ລັດຖະບານຈະສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງຜັນຂະຫຍາຍຍຸດທະສາດການປະຕິຮູບການສຶກສາໃຫ້ປາກົດຜົນເປັນຈິງ, ປະຕິບັດນະໂຍບາຍໃນການຍົກລະດັບຄູສອນ, ພ້ອມທັງສະໜອງພະນັກງານຄູໃຫ້ສົມດູນພຽງພໍ, ສ້າງໂຮງຮຽນຕົ້ນແບບ, ສົ່ງເສີມການອ່ານ ແລະ ສະໜອງອຸປະກອນການຮຽນ-ການສອນໃຫ້ພຽງພໍ, ປັບປຸງນະໂຍບາຍເລື່ອນຊັ້ນ ແລະ
ນະໂຍບາຍອື່ນໆຕໍ່ຜູ້ທີ່ປະຕິບັດໜ້າທີ່ຢູ່ເຂດຫ່າງໄກສອກຫລີກໃຫ້ມີຄວາມເໝາະສົມ ແລະ
ສົ່ງເສີມໃຫ້ພາກເອກະຊົນເຂົ້າມາມີສ່ວນຮ່ວມໃນການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງການສຶກສາ ແລະ
ກິລາໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນ ໂດຍສະເພາະຂະຫຍາຍໂຮງຮຽນອະນຸບານ, ປະຖົມ,
ມັດທະຍົມ, ວິທະຍາໄລ, ໂຮງຮຽນວິຊາຊີບຢູ່ທ້ອງຖິ່ນຕ່າງໆໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນ, ປັບປຸງຄຸນນະພາບການຮຽນການສອນ, ເອົາໃຈໃສ່ຄຸນນະພາບຂອງຄູ, ອຸປະກອນ-ຫລັກສູດ, ຫ້ອງທົດລອງຕ່າງໆ ເພື່ອຫລຸດຜ່ອນການສອນທິດສະດີແລ້ວຫັນມາເຮັດທົດລອງດ້ານວິທະຍາສາດຕ່າງໆເຂົ້າສູ່ການປະຕິບັດຕົວຈິງຫລາຍຂຶ້ນ
ເພື່ອສ້າງທ່າແຮງໃນການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງຊາດໃນຕໍ່ໜ້າ.
No comments:
Post a Comment