Ad

Ad

14 May 2013

ການສອບເສັງນັກຮຽນເກ່ັງທົ່ວປະເທດປີນີ້ມີບາດກ້າວດີຂຶ້ນ



           ກົມ​ມັດທະຍົມ​ສຶກສາ, ກະຊວງ​ສຶກສາ​ທິການ ແລະ ກີລາ ​ໃຫ້​ຮູ້​ວ່າ: ຜົນ​ຂອງ​ການ​ສອບ​ເສັງ​ນັກ ຮຽນ​ເກັ່ງຊັ້ນ ມ.4 ແລະ ມ.7 ທົ່ວປະ​ເທດ​ສຳ ລັບ​ສົກຮຽນ 2012 - 2013 ນີ້ ມີ​ບາດກ້າວ​ດີ​ຂຶ້ນຫຼາຍດ້ານ ​ເມື່ອ​ທຽບ​ກັບ​​ສົກ​ທີ່​ຜ່ານ​ມາ ​ແຕ່​ໃນນັ້ນກໍຍັງ​ມີ​ບາງບັນຫາທີ່​ຈະ​ຕ້ອງ​ໄດ້​ປັບປຸງ, ແກ້ໄຂ, ຂະນະ​ທີ່​ກະຊວງ​ສຶກສາ​​ໄດ້​ມີ​ນະ​ໂຍບາຍ​ພິ​ເສດ​ສຳລັບ​ນັກ ຮຽນ​ທີ່​ເສັງ​ໄດ້​ໜຶ່ງໃນ​ສາມ​ຂອງ​ແຕ່​ລະວິ​ຊາ.
          ທ່ານ ລີຝຸງ ຫົວໜ້າກົມ ມັດທະຍົມ ກະຊວງສຶກສາທິ ການ ແລະ ກີລາ ກ່າວວ່າ: ຜົນ ຂອງການ ສອບເສັງນັກຮຽນ ເກັ່ງໃນລະດັບຊາດ ສຳລັບນັກ ຮຽນມັດທະຍົມສຶກສາຕອນ ຕົ້ນ ແລະຕອນປາຍ ( ມ.4 ແລະ ມ.7 ) ປະຈຳສົກຮຽນ 2012 - 2013 ທີ່ໄດ້ຜ່ານພົ້ນໄປໃນທ້າຍເດືອນ ເມສາ ທີ່ຜ່ານ ມານີ້ ມີຫຼາຍ ບັນຫາທີ່ຕັ້ງໜ້າ ແລະ ດີຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ, ສະແດງອອກຈຳ ນວນນັກຮຽນທີ່ໄດ້ຮັບ ລາງວັນໃນແຕ່ລະວິຊານັ້ນ ໄດ້ກະ ຈາຍໄປໃນທົ່ວທຸກພາກຂອງປະ ເທດ ຈາກ​ທີ່​ຜ່ານ​ມາບາງ​ແຂວງ​ຖືກ​ຈັດ​ໃຫ້​ຢູ່​ໃນ​ອັນ​ດັບ​ຕົ້ນໆ​ຄື: ​ນະຄອນຫຼວງວຽງ​ຈັນ ​ແລະຫຼວງ​ ພະ​ບາງ, ນອກ​ນັ້ນ ການຈັດຕັ້ງ ສອບ​ເສັງ​ຄັດ​​ເລືອກ ​ແລະ ບຳລຸງ​ນັກຮຽນ​ເກັ່ງ​ຢູ່​ທ້ອງ​ຖິ່ນ​ຕ່າງໆ​ກໍ​ເຫັນ​ວ່າມີ​ຄວາມ​ເອົາ​ໃຈ​ໃສ່ ແລະ ຮັບຜິດຊອບ​ສູງ, ທັງ​ເປັນ​ຂະ​ບວນ​ຟົດ​ຟື້ນກວ່າ​ເກົ່າ. ​ນີ້ສະ​ແດງ​ໃຫ້​ເຫັນ​ວ່າ: ຄຸນ​ນະພາ​ບ​ ​ແລະ ປະ ສິດທິ​ຜົນຂອງການ​ພັດທະນາ​ວຽກ​ງານ​ການ​ສຶກສາລາ​ວນັບ​ມື້​ດີຂຶ້ນ​ເປັນ​ກ້າວໆ. ເຊິ່ງໄດ້ປະ​ເມີນ​ວ່າການ​ສົ່ງ​ຄວາມ​ຮູ້ຂອງ​ຄູ, ອາ ຈານ ​ຢູ່​ແຕ່ລະ​ທ້ອງ​ຖິ່ນ​ກໍ​ເລີ່​ມມີ​ຄວາມ​ເປັນ​ກະພາບ ແລະ ຄວາມ​ໃສ່​ໃຈ​ຕໍ່​ການ​ຮ່ຳຮຽນ​ຂອງ​ນັກ ຮຽນ​​ກໍ​ເຫັນ​ວ່າ​ຫ້າວຫັນ​ຂຶ້ນ ເມື່ອ​ທຽບ​ກັບ​​ເມື່ອ​ກ່ອນ.

         ທ່ານຫົວໜ້າ​ກົມມັດທະຍົມຍັງ​ກ່າວ​ອີກ​ວ່າ: ​ເຖິງ​ແມ່ນ​ວ່າ​ຜົນ​ຂອງ​ການ​ສອບ​ເສັງ​ນັກຮຽນ​ເກັ່ງ​ທົ່ວ​ປະ​ເທດ​ປີນີ້ ດີ​ຂຶ້ນ ກວ່າ​ປີຜ່ານໆມາ ແຕ່​ກໍ​ຍັງ​ມີ​ຫຼາຍ​ບັັນ​ຫາທີ່​​ບໍ່​ສາມາດ​ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ​​ໄດ້​ຕາມ​ທິດ​ທາງ ແຜນການ​ທີ່​ທາງ​ກະຊວງ​ສຶກສາ​ວາງ​ໄວ້ ອັນເນື່ອງ​ມາ​ຈາກ​ນັກຮຽນ​ສາມັນ​ທີ່ຢູ່​ໃນ​ເຂດ​ຫ່າງ​ໄກ​ສອກຫຼີກ ​ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​​ແມ່ນຜູ້​ທີ່​ກຳລັງ​ນັ່ງ​ຮຽນ​ຢູ່​ເຂດ​ຊົນນະບົດ ​ບໍ່​ມີ​ໂອກາດ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​ສອບ​ເສັງນັກຮຽນເກັ່ງ​ນຳ​ໝູ່ໄດ້, ນອກ​ນີ້ ຜົນ​ຂອງ​ການ​ສອບ​ເສັງ​ຍັງ​ສະ​ແດງ​ໃຫ້​ເຫັນ​ວ່າ: ຄະ​ແນນ​ບາງ​ວິຊາ​ຍັງ​ຕົກ​ຕ່ຳ ເມື່ອ​ທຽບ​ກັບ​ຜົນ​ຂອງ​ການ​ສອບ​ເສັງ​ໃນ​ປີຜ່ານມາ ຂະນະ​ດຽວ​ກັນ ການ​ອະທິບາຍ ​ແລະ ການ​ໃຫ້​ຄຳ​ຊີ້​ແຈ້ງ​ຢູ່​ໃນ​ຄຳ​ຕອບ​ຂອງ​ຂໍ້​ສອບ​ບາງ​ຄົນ​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ລະອຽດ ​ແລະ ຈະ​ແຈ້ງພໍເຊິ່ງມັນ​ເປັນ​ການ​ເຂົ້າ​ໃຈ​ຍາກ ​ສຳລັບ​ຜູ້ກ​ວດ ​ເພາະ ສະນັ້ນເພື່ອ ປັບປຸງ ​ແລະ ​ແກ້​ໄຂບັນ ຫາ​ຕ່າງໆ​ທີ່​ກ່າວ​ມາ​ຂ້າງ​ເທິງ​ນັ້ນການຈັດຕັ້ງການ​ສອບ​ເສັງ​ນັກ ຮຽນ​ເກັ່ງ​ນສົກ​ປີ​ຕໍ່​ໆໄປ ທຸກ​ພາກສ່ວນ​ຕ້ອງ​ເປັນ​ເຈົ້າ​ການ​ໃນ​ການ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ​ຕາມ​ທິດ​ທາງກະຊວງ​ສຶກສາ​ທິການ ແລະ ກີລາ​ວາງ​ອອກ, ​ເປີດ​ໂອກາດ​ໃຫ້​ນັກ ຮຽນ​ທຸກ​ຄົນ ແລະ ​ໂຮງຮຽນ​ທຸກ​ແຫ່ງ​ໄດ້​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​ການ​ສອບ​ເສັງ​​ເພື່ອ​ໃຫ້​ເຂົາ​ເຈົ້າ​ໄດ້​ມີ​ໂອກາດສະ​ແດງ​ຄວາມ​ຮູ້, ຄວາມ​ສາ ມາດ ​ແລະ ພອນ​ສະຫວັນ​ທີ່​ຕົນມີຢ່າງ ເຕັມສ່ວນ ແລະ ເປັນໂອກາດໃຫ້ເຂົາເຈົ້າໄດ້ຖອດຖອນບົດຮຽນ ແລະ ປະສົບການ ນຳໝູ່ນອກ​ນີ້ຄູ, ອາຈານ ຢູ່​ແຕ່ລະໂຮງຮຽນ​ຕ້ອງ​ເອົາ​ໃຈ​ໃສ່​ຕື່ມ​ໃນ​ການ​ຈັກຕັ້ງການ​ບຳລຸງ​ການ​ຮຽນເພື່ອ​ເຮັດ​ໃຫ້​ຄຸນ​ນະພາ​ບຂອງ​ການ​ສຶກ ສາລາ​ວດີ​ຂຶ້ນ ແລະ ຫຼຸດຜ່ອນ​ຄວາມ​ແຕກ​ໂຕນ​ດ້ານ​ການ​ພັດທະນາ​ການ​ສຶກສາລະ​ຫວ່າງ​ຕົວ​ເມືອງ ​ແລະ ຊົນ ນະບົດລົງເທື່ອລະກ້າວ​.
      ສ່ວນນັກຮຽນ​ຜູ້​ທີ່​ໄດ້​ຮັບ​ລາງ ວັນ​ໜຶ່ງ​ໃນສາມ​ຂອງແຕ່​ລະວິ​ຊາ ຈາກ​ການ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​ສອບ​ເສັງ​​ນັກ ຮຽນເກັ່ງຢູ່ໃນ​ລະດັບ ຊາດນັ້ນ ສຳ ລັບຊັ້ນ ມ.4 ຈະສາມາດເລືອກເຂົ້າຮຽນຕໍ່ມັດທະຍົມປາຍຢູ່ໂຮງຮຽນ ພອນສະຫວັນຕ່າງໆທີ່ຕົນເອງມີເງື່ອນໄຂ ແລະ ສົນໃຈເຂົ້າ ຮຽນໄດ້ ໂດຍບໍ່ຕ້ອງຜ່ານການສອບເສັງຄັດເລືອກແຕ່ຢ່າງໃດ ແລະ ສຳລັບຊັ້ນ ມ.7 ກໍເຊັ່ນດຽວກັນຜູ້ທີ່ໄດ້ ຮັບລາງວັນໜຶ່ງໃນສາມຈາກການເຂົ້າຮ່ວມສອບເສັງດັ່ງກ່າວຫາກຜົນຂອງການສອບເສັງຈົບຊັ້ນບໍ່ຫຼຸດ 6 ໃນທຸກວິຊາກໍຈະ ສາມາດເຂົ້າສຶກສາຕໍ່ມະຫາວິທະຍາໄລຕ່າງໆໃນສາຂາວິຊາທີ່ຕົນເອງມັກ ແລະ ສົນໃຈຈາກນັ້ນ ກໍກຽມເສັງໄປສຶກສາຕໍ່ຕ່າງ ປະເທດໄດ້.

No comments:

Post a Comment