ກົມມັດທະຍົມສຶກສາ, ກະຊວງສຶກສາທິການ
ແລະ ກີລາ ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ຜົນຂອງການສອບເສັງນັກ ຮຽນເກັ່ງຊັ້ນ ມ.4 ແລະ ມ.7 ທົ່ວປະເທດສຳ
ລັບສົກຮຽນ 2012 - 2013 ນີ້ ມີບາດກ້າວດີຂຶ້ນຫຼາຍດ້ານ ເມື່ອທຽບກັບສົກທີ່ຜ່ານມາ
ແຕ່ໃນນັ້ນກໍຍັງມີບາງບັນຫາທີ່ຈະຕ້ອງໄດ້ປັບປຸງ, ແກ້ໄຂ, ຂະນະທີ່ກະຊວງສຶກສາໄດ້ມີນະໂຍບາຍພິເສດສຳລັບນັກ
ຮຽນທີ່ເສັງໄດ້ໜຶ່ງໃນສາມຂອງແຕ່ລະວິຊາ.
ທ່ານ ລີຝຸງ ຫົວໜ້າກົມ ມັດທະຍົມ ກະຊວງສຶກສາທິ
ການ ແລະ ກີລາ ກ່າວວ່າ: ຜົນ ຂອງການ ສອບເສັງນັກຮຽນ ເກັ່ງໃນລະດັບຊາດ ສຳລັບນັກ ຮຽນມັດທະຍົມສຶກສາຕອນ
ຕົ້ນ ແລະຕອນປາຍ ( ມ.4 ແລະ ມ.7 ) ປະຈຳສົກຮຽນ 2012 - 2013 ທີ່ໄດ້ຜ່ານພົ້ນໄປໃນທ້າຍເດືອນ
ເມສາ ທີ່ຜ່ານ ມານີ້ ມີຫຼາຍ ບັນຫາທີ່ຕັ້ງໜ້າ ແລະ ດີຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ, ສະແດງອອກຈຳ ນວນນັກຮຽນທີ່ໄດ້ຮັບ
ລາງວັນໃນແຕ່ລະວິຊານັ້ນ ໄດ້ກະ ຈາຍໄປໃນທົ່ວທຸກພາກຂອງປະ ເທດ ຈາກທີ່ຜ່ານມາບາງແຂວງຖືກຈັດໃຫ້ຢູ່ໃນອັນດັບຕົ້ນໆຄື:
ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ແລະຫຼວງ ພະບາງ, ນອກນັ້ນ ການຈັດຕັ້ງ ສອບເສັງຄັດເລືອກ ແລະ
ບຳລຸງນັກຮຽນເກັ່ງຢູ່ທ້ອງຖິ່ນຕ່າງໆກໍເຫັນວ່າມີຄວາມເອົາໃຈໃສ່ ແລະ ຮັບຜິດຊອບສູງ,
ທັງເປັນຂະບວນຟົດຟື້ນກວ່າເກົ່າ. ນີ້ສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ: ຄຸນນະພາບ ແລະ ປະ
ສິດທິຜົນຂອງການພັດທະນາວຽກງານການສຶກສາລາວນັບມື້ດີຂຶ້ນເປັນກ້າວໆ. ເຊິ່ງໄດ້ປະເມີນວ່າການສົ່ງຄວາມຮູ້ຂອງຄູ,
ອາ ຈານ ຢູ່ແຕ່ລະທ້ອງຖິ່ນກໍເລີ່ມມີຄວາມເປັນກະພາບ ແລະ ຄວາມໃສ່ໃຈຕໍ່ການຮ່ຳຮຽນຂອງນັກ
ຮຽນກໍເຫັນວ່າຫ້າວຫັນຂຶ້ນ ເມື່ອທຽບກັບເມື່ອກ່ອນ.
ທ່ານຫົວໜ້າກົມມັດທະຍົມຍັງກ່າວອີກວ່າ:
ເຖິງແມ່ນວ່າຜົນຂອງການສອບເສັງນັກຮຽນເກັ່ງທົ່ວປະເທດປີນີ້ ດີຂຶ້ນ ກວ່າປີຜ່ານໆມາ
ແຕ່ກໍຍັງມີຫຼາຍບັັນຫາທີ່ບໍ່ສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້ຕາມທິດທາງ ແຜນການທີ່ທາງກະຊວງສຶກສາວາງໄວ້
ອັນເນື່ອງມາຈາກນັກຮຽນສາມັນທີ່ຢູ່ໃນເຂດຫ່າງໄກສອກຫຼີກ ໂດຍສະເພາະແມ່ນຜູ້ທີ່ກຳລັງນັ່ງຮຽນຢູ່ເຂດຊົນນະບົດ
ບໍ່ມີໂອກາດເຂົ້າຮ່ວມສອບເສັງນັກຮຽນເກັ່ງນຳໝູ່ໄດ້, ນອກນີ້ ຜົນຂອງການສອບເສັງຍັງສະແດງໃຫ້ເຫັນວ່າ:
ຄະແນນບາງວິຊາຍັງຕົກຕ່ຳ ເມື່ອທຽບກັບຜົນຂອງການສອບເສັງໃນປີຜ່ານມາ ຂະນະດຽວກັນ
ການອະທິບາຍ ແລະ ການໃຫ້ຄຳຊີ້ແຈ້ງຢູ່ໃນຄຳຕອບຂອງຂໍ້ສອບບາງຄົນຍັງບໍ່ທັນລະອຽດ
ແລະ ຈະແຈ້ງພໍເຊິ່ງມັນເປັນການເຂົ້າໃຈຍາກ ສຳລັບຜູ້ກວດ ເພາະ ສະນັ້ນເພື່ອ ປັບປຸງ
ແລະ ແກ້ໄຂບັນ ຫາຕ່າງໆທີ່ກ່າວມາຂ້າງເທິງນັ້ນການຈັດຕັ້ງການສອບເສັງນັກ ຮຽນເກັ່ງນສົກປີຕໍ່ໆໄປ
ທຸກພາກສ່ວນຕ້ອງເປັນເຈົ້າການໃນການ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຕາມທິດທາງກະຊວງສຶກສາທິການ
ແລະ ກີລາວາງອອກ, ເປີດໂອກາດໃຫ້ນັກ ຮຽນທຸກຄົນ ແລະ ໂຮງຮຽນທຸກແຫ່ງໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມການສອບເສັງເພື່ອໃຫ້ເຂົາເຈົ້າໄດ້ມີໂອກາດສະແດງຄວາມຮູ້,
ຄວາມສາ ມາດ ແລະ ພອນສະຫວັນທີ່ຕົນມີຢ່າງ ເຕັມສ່ວນ ແລະ ເປັນໂອກາດໃຫ້ເຂົາເຈົ້າໄດ້ຖອດຖອນບົດຮຽນ
ແລະ ປະສົບການ ນຳໝູ່ນອກນີ້ຄູ, ອາຈານ ຢູ່ແຕ່ລະໂຮງຮຽນຕ້ອງເອົາໃຈໃສ່ຕື່ມໃນການຈັກຕັ້ງການບຳລຸງການຮຽນເພື່ອເຮັດໃຫ້ຄຸນນະພາບຂອງການສຶກ
ສາລາວດີຂຶ້ນ ແລະ ຫຼຸດຜ່ອນຄວາມແຕກໂຕນດ້ານການພັດທະນາການສຶກສາລະຫວ່າງຕົວເມືອງ
ແລະ ຊົນ ນະບົດລົງເທື່ອລະກ້າວ.
ສ່ວນນັກຮຽນຜູ້ທີ່ໄດ້ຮັບລາງ ວັນໜຶ່ງໃນສາມຂອງແຕ່ລະວິຊາ
ຈາກການເຂົ້າຮ່ວມສອບເສັງນັກ ຮຽນເກັ່ງຢູ່ໃນລະດັບ ຊາດນັ້ນ ສຳ ລັບຊັ້ນ ມ.4 ຈະສາມາດເລືອກເຂົ້າຮຽນຕໍ່ມັດທະຍົມປາຍຢູ່ໂຮງຮຽນ
ພອນສະຫວັນຕ່າງໆທີ່ຕົນເອງມີເງື່ອນໄຂ ແລະ ສົນໃຈເຂົ້າ ຮຽນໄດ້ ໂດຍບໍ່ຕ້ອງຜ່ານການສອບເສັງຄັດເລືອກແຕ່ຢ່າງໃດ
ແລະ ສຳລັບຊັ້ນ ມ.7 ກໍເຊັ່ນດຽວກັນຜູ້ທີ່ໄດ້ ຮັບລາງວັນໜຶ່ງໃນສາມຈາກການເຂົ້າຮ່ວມສອບເສັງດັ່ງກ່າວຫາກຜົນຂອງການສອບເສັງຈົບຊັ້ນບໍ່ຫຼຸດ
6 ໃນທຸກວິຊາກໍຈະ ສາມາດເຂົ້າສຶກສາຕໍ່ມະຫາວິທະຍາໄລຕ່າງໆໃນສາຂາວິຊາທີ່ຕົນເອງມັກ ແລະ ສົນໃຈຈາກນັ້ນ
ກໍກຽມເສັງໄປສຶກສາຕໍ່ຕ່າງ ປະເທດໄດ້.
No comments:
Post a Comment