Ad

Ad

29 May 2013

ເຮັດ​ແນວ​ໃດ​ໃຫ້​ເດັກນ້ອຍ​ລາວຮຽນຮູ້​ໄວ​ຂຶ້ນ​



          ການ​ຮຽນຮູ້​ຂອງ​ເດັກ​ຕ້ອງ​ມີ​ການ​ສົ່ງ​ເສີມ ​ແລະ ມີ​ຮູບ​ແບບ​ສື່​ການ​ສອນ​ທີ່​ມີ​ຄຸນ​ນະພາ​ບ​ເພື່ອ​ສ້າງຄວາມ​ສາອາດມາດ​ຂອງ​ເດັກ​ໄດ້​ພັດທະນາ​ໄວ​ຂື້ນ ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ການ​ອ່ານ, ຂີດຂຽນ ແລະ ການ​ຄົ້ນ​ຄິດ. ຊຶ່ງຢູ່ລາວ ຍັງ​ຖື​ວ່າ ການ​ຮຽນຮູ້​ຂອງ​ເດັກ​ຍັງ​ຊ້າ​ກ່ວາບັນດາປະ​ເທດ​ສະມາຊິກ​ອາຊຽນ ແລະ ເປັນ​ສິ່ງ​ທ້າ​ທາຍທີ່ ສປປ ລາວ ​ຈະເຂົ້າ​ເປັນ​ປະຊາ​ຄົມ​ເສດຖະກິດ​ອາຊຽນ​ໃນ​ປີ 2015.
            ທ່ານ ນາງ ດາຣາວັນ ສູ​ລິ​ສັກ ຜູ້ອຳນວຍການ​ໂຮງຮຽນອາ ນຸບານ ດາລາ ​ໄດ້​ໃຫ້​ສຳພາດ​ຕໍ່ ນັກ​ຂ່າວ​ລາວ​ພັດທະນາ ​ເນື່ອງ​ໃນ​ໂອກາດ​ສັນ​ປູກ​ຕົ້ນ​ໄມ້​ແຫ່ງ​ຊາດ ​ແລະ ວັນ​ເດັກນ້ອຍ​ສາກົນ ວັນ​ທີ 1 ມິ​ຖຸນາ ທີ່​ຈະ​ມາ​ຮອດ​ນີ້​ວ່າ: ການ​ພັດທະນາ​ເດັກ​ຖື​ແມ່ນ​ວຽກງານ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ສຳຄັນ ເພື່ອ​ພັດທະນາ​ປະ​ເທດ​ຊາດ. ຖ້າ​​ເດັກໄດ້​ຮັບ​ການ​ພັດ ທະນາ​ ​ແລະ ຊຸກ​ຍູ້​ສົ່ງ​ເສີມ​ທີ່​ດີຈະ​ເຮັດ​ໃຫ​້​ເດັກ​ນ້ອຍ​ລາວ​ພັດທະນາ​ໄປ​ໄດ້​ໄກ ຊຶ່ງ​ຕ້ອງ​ໄດ້​ໃຫ້ໂອກາດ ​ແລະ ຄວາມ​ເອົາ​ໃຈ​ໃສ່​ຕໍ່​ເດັກໂດຍ​ ການ​ສ້າງ​ພື້ນຖານ​ການ​ຮຽນຮູ້​ຂອງ​ເດັກ​ແຕ່ໃນ​ຊັ້ນອານຸບານ​ ຕ້ອງ​​ໃຫ້ໄດ້​ຮູ້​ຄິດ​ໂດຍ​ການ​ສຶກສາ​ຕ້ອງ​ໄດ້​ຕິດ​ພັນ​ກັບ​ສະພາບ​ແວດ​ລ້ອມ ຊຶ່ງ​ຈະ​ເປັນ​ພື້ນຖານ​ໃຫ້​ເດັກ ນ້ອຍ​ມີ​ຄວາມ​ສາມາດ​ໄດ້​ສະ​ແດງ​ອອກ ​ແລະ ທັງ​ດ້ານ​ການ​ອ່ານ ແລະ ການ​ຂີດ​ຂຽນ ກ່ອນ​ທີ່​ຈະ​ໄດ້​ເຂົ້າຮຽນ​ໃນ​ຊັ້ນປະຖົມ.
ແນວ​ໃດ​ກໍ​ຕາມ ​ໃນ​ຜ່ານ​ມາຍັງ​ເຫັນ​ວ່າ ການ​ສອນ​ໃນ​ຊັ້ນອານຸບານ​ຂອງ​ເຮົາ ຍັງ​ບໍ່ທັນທຽບຄຽງກັບປະ​ເທດ​ສະ​ມາ​ຊິກອາຊຽນ ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ແມ່ນ​ຮູບ​ແບບ​ຕຳລາ​ການ​ສິດສອນ​ຍັງ​ບໍ່ທັນມີ​ ຊຶ່ງ​ຈຳ​ເປັນ​ຕ້ອງ​ໄດ້​ນຳ​ເອົາ​ຄວາມ​ຮູ້​ຈາກ​ສາ ກົນ ແລະ ປະ​ເທດ​ໃກ້​ຄຽງມາ​ດັດ​ປັບ​ເພື່ອ​ເຮັດ​ໃຫ້​ເດັກ​ໄດ້​ຮຽນຮູ້​ໄວ​ຂື້ນ.
          ທ່ານ ນາງ ດາຣາວັນ ກ່າວ​ວ່າ: ​ໂຮງຮຽນອານຸບານ ດາຣາ ​ໄດ້​ເລີ່​ມດຳ​ເນີນ​ການ​ເຄື່ອນ​ໄຫວ​ແຕ່ ສົກ​ປີ 2003-2004 ເປັນ​ໂຮງ ຮຽນທີ່​ມີ​ແຕ່​ຊັ້ນອະນຸບານ​ຄື: ອບ 1, ອບ 2 ແລະ ອບ 3 ທີ່​ຮັບ​ລ້ຽງ​ເດັກ​ແຕ່ ອາຍຸ 3 ປີ ເຖີງ 5 ປີ, ປັດຈຸ​ບັນ​ມີ​ຫ້ອງ​ຮຽນທັງໝົດ 7 ຫ້ອງ, ມີ​ຄູ​ສ​ອນ 14 ຄົນ ແລະ ມີ​ນັກຮຽນ 200 ກ່ວາ​ຄົນ ທີ່​ພວມ​ຮຽນຢູ່ຊຶ່ງ​ເປັນ​ອີກ​ສະຖານ​ທີ່​ແຫ່ງໜຶ່ງ​ໃນ​ການ​ສົ່ງ​ເສີມ​ພັດທະນາ​​ເດັກ ​ໂດຍ​ໂຮງຮຽນ​ໄດ້​ມີ​ເປົ້າ ໝາຍ​ໃຫ້​ເດັກ​ພັດ ທະນາ​ດ້ານ​ສະຕິ​ປັນຍາ​ໄວ​ຂື້ນ ຄື: ​ໄດ້​ມີ​ໂຄງການ​ເວທີ​ຂອງຫຼານ, ​ໂຄງການ​ເຝີ​ກນ້ອງ​ໃຫ້​ໄວ​ຂື້ນ, ​ໂຄງການ​ຮັກ​ການ​ອ່ານ, ນອກ​ນັ້ນ ຍັງ​ມີ​ໂຄງການ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​ແຂ່ງຂັນ​ກິລາ-ສິລະ​ປະ​ນັກຮຽນ,ໂຄງການ​ ທັດສະນະ​ສຶກສາ​ຂອງ​ຄູ ແລະ ນັກ ຮຽນ ແລະ ອື່ນໆເພື່ອ​ສົ່ງ​ເສີມ​ເດັກ​ ໃຫ້​ ໄດ້​ຮຽນຮູ້​ກັບ​ຕົວ​ຈິງ ​ຊຶ່ງ​ຈະ ຊ່ວຍ​ເຮັດ​ໃຫ້​ເດັກ​ພັດທະນາ​ໄວ​ ແລະ ສິ່ງ​ສຳຄັນອີກ​ຢ່າງໜຶ່ງ​ແມ່ນ ໂຮງຮຽນໄດ້ເອົາ​ໃຈ​ໃສ່​ທີ່​ສຸດ​ກໍ​ຄື​ການ​ສຶກສາ​ອົບຮົມ​ນັກຮຽນ​ໃຫ້​ມີ​ຄຸນ​ສົມບັດ, ຮັກສາ​ຮີດ ຄອງ​ປະ​ເພນີ​ອັນ​ດີງາມ​ຂອງ​ຊາດ​ເຊັ່ນ: ການ​ເວົ້າ​ຈາ ​ແລະ ສະ​ແດງ​ຄວາມ​ກ້າ​ຫານຄວາມ​ສາມາດ​ໃຫ້​ເດັກ​ໄດ້​ຄິດ​​ໄດ້ສະ​ແດງ​ອອກ.
          ທ່ານ ນາງ ດາຣາວັນ ໃຫ້​ທັດສະນະ​ວ່າ: ການ​ພັດທະນາ​ເດັກນ້ອຍ​ລາວ ​ແມ່ນ​ມີ​ຄວາມ​ສາມາດ ​ແລະ ຮຽນ ຮູ້​ໄວ, ​ແນວ​ໃດ​ກໍ​ດີ​ທຽບ​ໃສ່​ປະ​ເທດ​ໃກ້​ຄຽງ ​ແລະ ປະ​ເທດ​ສະມາຊິກ​ອາຊຽນ ແມ່ນ​ຍັງ​ຕ່ຳກ່ວາ​ບັນດາປະ​ເທດ​ດັ່ງ ກ່າວ​ຊຶ່ງ​ຍ້ອນຮູບ​ແບບ​ຕຳລາ​ການ​ສອນ​ໃນ​ຊັ້ນອານຸບານ​ຍັງ​ບໍ່ທັນ​ມີ​ເປັນ​ລະບົບ ​ແລະ ອີກ​ບັນ ຫາໜຶ່ງກໍ​ຍ້ອນ​ຜູ້​ປົກ ຄອງ​ຈຳນວນ ໜຶ່ງຍັງ​ບໍ່​ໃຫ້ຄວາມ​ສຳຄັນ​ຕໍ່ການ​ສຶກສາ ​ແລະ ​ແນະນຳ​ໃຫ້​ເດັກ​ໄດ້​ຮຽນຮູ້ ແລະ ບໍ່​ໃຫ້​ມີ​ການ​ຄົ້ນ​ຄິດ, ຊຶ່ງ​ອາ​ໃສ​ແຕ່​ໂຮງຮຽນ​ເປັນ​ຜູ້​ແນະນຳ​ສິດສອນເທົ່າ​ນັ້ນ ຊຶ່ງ​ສິ່ງ​ນີ້ຈະເຮັດ​ໃຫ້​ເດັກ​ຂາດ​ການ​ພັດ ທະນາ​ຢ່າງ​ຕໍ່​ເນື່ອງ​ທາງ​ດ້ານ​ການ​ຄົ້ນ​ຄິດ, ການ​ຂີດຂຽນ ແລະ ການ​ອ່ານ ເປັນສາ​ເຫດ​ເຮັດ​ໃຫ້​ເດັກ​ມີ​ການ​ພັດທະນາ​ຊ້າ​ກ່ວາ​ເກນ​ອາຍຸ.

No comments:

Post a Comment