ກອງປະຊຸມປຶກສາຫາລື
ແລະ ຮັບຟັງການລາຍງານບົດສຳ ຫລວດການກຳນົດຂອບເຂດແລວທາງລົດໄຟ ສະຫວັນນະເຂດ ຫາຊາຍແດນລາວ-ຫວຽດນາມ
(ສະຫວັນນະເຂດ-ລາວບາວ),
ໄລຍະທາງ 220 ກິໂລແມັດ, ມີໄດ້ຈັດຂຶ້ນໃນວັນທີ
14 ມີນາ ນີ້, ທີ່ຫ້ອງວ່າການປົກຄອງແຂວງສະຫວັນນະເຂດ
ພາຍໃຕ້ການເປັນປະທານຂອງທ່ານ ດຣ. ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງໂຍທາທິການ
ແລະ ຂົນສົ່ງ ແລະ ທ່ານ ດຣ. ສຸພັນ ແກ້ວມີໄຊ ເຈົ້າແຂວງໆສະຫວັນນະເຂດ, ມີພາກສ່ວນທຸລະກິດເຂົ້າຮ່ວມນຳດ້ວຍ.
ທ່ານ ສອນສັກ
ນໍຍານຊະນະ ຮອງຫົວໜ້າກົມທາງລົດໄຟ ໃຫ້ຮູ້ວ່າ:
ການຜ່ານແບບການກຳນົດຂອບເຂດແລວທາງລົດໄຟດັ່ງກ່າວ ໃນຄັ້ງນີ້ ເປັນແບບທີ 2
ພາຍຫລັງທີ່ໄດ້ມີການສຳຫລວດອອກແບບ
ແລວທີ 1 ແລ້ວ ແຕ່ເຫັນວ່າເປັນແບບທີ່ໃຊ້ງົບປະມານຫລາຍ
ແລະ ມີການກະທົບຕໍ່ສິ່ງ ແວດລ້ອມ, ສັງຄົມໃນຫລາຍຈຸດ ສະນັ້ນ
ຈຶ່ງໄດ້ສຳຫລວດອອກແບບແລວທາງໃໝ່ ເພື່ອຫລຸດດຜ່ອນຜົນກະທົບໃຫ້ໜ້ອຍທີ່ສຸດ. ໃນຄວາມຍາວ 220
ກິໂລແມັດ, ລະບົບລາງກວ້າງ 1,435 (Standard Gauge) ເປັນລາງຄູ່ໄປກັບໄດ້ ໂດຍຈະກໍ່ສ້າງໄປຂະໜານກັບທາງເລກ 9 ຫ່າງກັນປະມານ 30
ແມັດ, ລວມມີ 11 ສະຖານີ, ໃນນີ້ມີ
4 ສະຖານີໃຫຍ່ ແລະ 7 ສະຖານີນ້ອຍ, ສະຖານີຫລັກແມ່ນຕັ້ງຢູ່ທີ່ບ້ານທ່າສະໂນນ້ອຍ
ເມືອງໄກສອນພົມວິຫານ ແລະ ໄປສິ້ນສຸດຢູ່ທີ່ສະຖານີສຸດທ້າຍບ້ານແດນສະຫວັນ ເມືອງເຊໂປນ.
ລົດໄຟດັ່ງກ່າວ, ສາມາດແລ່ນໄດ້ໃນຄວາມໄວສູງສຸດ 160
ກິໂລແມັດ/ຊົ່ວໂມງ, ຮັບນ້ຳໝັກໄດ້ 25 ໂຕນ/ເພົາ.
ຈາກການກຳນົດແລວທາງຕາມມາດຕະຖານໃຈກາງທາງລົດໄຟ
ເບື້ອງລະ 40 ແມັດ, ລວມສອງຟາກທາງ 80 ແມັດ ແລະ
ເຂດສະຖານີໃຫຍ່ແມ່ນ 240-500 ແມັດ, ຍາວ 2.000 ແມັດຫາ 3.000
ແມັດ, ສະຖານີນ້ອຍກວ້າງ 160-200 ແມັດ, ຍາວ 1.500 ແມັດ-2.000 ແມັດ.
ໃນໂອກາດນີ້, ທ່ານ ດຣ. ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ໄດ້ມີຄວາມເຫັນຕໍ່ກອງປະຊຸມວ່າ:
ໂຄງການທາງລົດໄຟສະຫວັນນະເຂດ-ລາວບາວ ໄດ້ລົງນາມສັນຍາແມ່
ວ່າດ້ວຍການສຳປະທານໂຄງການກໍ່ສ້າງ ແລະ ພັດທະນາເສັ້ນທາງລົດໄຟດັ່ງກ່າວ ໃນຮູບແບບ BOT
(ເປັນຝ່າຍບໍລິສັດລົງທຶນກ່ອນ) ລະຫວ່າງລັດຖະບານສປປ ລາວ ແລະ ບໍລິສັດ
Giant Consolidated Limited ໃນວັນທີ 5/11/ 2012, ເຊິ່ງມີໄລຍະສຳປະທານໂຄງການ 50 ປີ ແລະ
ສາມາດຕໍ່ສັນຍາໄດ້ບົນພື້ນຖານການຕົກລົງເຫັນດີຈາກລັດຖະບານ, ຄາດວ່າໂຄງການດັ່ງກ່າວ
ຈະໃຊ້ເວລາກໍ່ສ້າງ 5 ປີ, ດ້ວຍທຶນທັງໝົດ 5 ຕື້ໂດລາສະຫະລັດ.
ເພື່ອເປັນການປັບປຸງເນື້ອໃນຂອງບົດສຳຫລວດການກຳນົດຂອບເຂດແລວທາງລົດໄຟ
ທີ່ໄດ້ສະເໜີມານັ້ນໃຫ້ຄົບຖ້ວນ ແລະ ສົມບູນຕາມການປະກອບຄຳເຫັນຂອງບັນດາທ່ານ
ທີ່ເຂົ້າຮ່ວມ ຂໍມີຄຳເຫັນຊີ້ນຳບາງບັນຫາດັ່ງນີ້:
ເຫັນດີເປັນເອກະພາບການກຳນົດເອົາແລວທາງລົດໄຟຕາມແບບທີ 2, ປັບປຸງເນື້ອໃນໃຫ້ຄົບຖ້ວນສົບບູນ
ເພື່ອຈະໄດ້ລາຍງານລັດຖະບານພິຈາລະນາຮັບຮອງ ແລະ ຈາກນັ້ນແລ້ວ
ແມ່ນໃຫ້ບໍລິສັດສືບຕໍ່ການດຳເນີນການອອກແບບເຕັກນິກກໍ່ສ້າງ, ສຶກສາຜົນກະທົບຕໍ່ສະພາບແວດລ້ອມລວມທັງຫົວໜ່ວຍລາຄາກໍ່ສ້າງ,
ເພື່ອສະເໜີກະຊວງ ຍທຂ ພິຈາລະນາຮັບຮອງເປັນທາງການ
ພ້ອມທັງເລີ່ມລົງມືຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໂຄງການໃຫ້ສຳເລັດຕາມແຜນກຳນົດໄວ້.
No comments:
Post a Comment