ກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນເທື່ອທີ 2 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ
VIII
ທີ່ສໍາເລັດລົງເມື່ອກາງເດືອນພະຈິກຜ່ານມານີ້, ໂດຍໄດ້ຮັບຮອງເອົາບັນດານະໂຍບາຍ, ກົນໄກ ແລະ
ມາດຕະການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດການດັດແກ້ຕົວເລກມະຫາພາກຂອງແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ
5 ປີຄັ້ງທີ VIII,
ແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ ແລະ ແຜນເງິນຕາຕາມການສະເໜີຂອງລັດຖະບານ, ພ້ອມດຽວກັນນັ້ນ
ສະພາແຫ່ງຊາດກໍສະເໜີໃຫ້ລັດຖະບານເອົາໃຈໃສ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບັນດານະໂຍບາຍ, ກົນໄກ ແລະ ມາດຕະການເພີ່ມຕື່ມຈໍານວນໜຶ່ງຄື:
ສືບຕໍ່ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ 10
ມາດຕະການທີ່ລະບຸໄວ້ໃນກອງປະຊຸມຄັ້ງປະຖົມມະລຶກສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ VIII ໃຫ້ເປັນຮູບປະທໍາ ແລະ ແຂງແຮງກວ່າເກົ່າ, ພິຈາລະນາຢ່າງລະອຽດໃນການກໍານົດ
ໂຄງປະກອບເສດຖະກິດແຫ່ງຊາດໃຫ້ໄປຕາມມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ
X
ຂອງພັກ, ໂດຍຫັນຮູບແບບການພັດທະນາເສດຖະກິດຈາກທາງກວ້າງໄປສູ່ທາງເລິກ, ຍົກສູງປະສິດທິຜົນການຜະລິດ, ການລົງທຶນ,
ນໍາໃຊ້ຊັບພະຍາກອນຢ່າງເໝາະສົມ, ສົ່ງເສີມການປະດິດສ້າງໃໝ່ ແລະ ນໍາໃຊ້ວິທະຍາການໃໝ່ທີ່ເປັນມິດກັບສິ່ງແວດລ້ອມ
ແລະ ສັງຄົມ,
ເອົາໃຈ ໃສ່ໂຄສະນາເຜີຍແຜ່ເນື້ອໃນກົດໝາຍສົ່ງເສີມການລົງທຶນ
ແລະ ກົດໝາຍກ່ຽວຂ້ອງອື່ນໆຢ່າງກວ້າງ ຂວາງ, ຊຸກຍູ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດນະໂຍບາຍສົ່ງເສີມພາກລັດ ແລະ
ເອກະຊົນໃຫ້ແຂງແຮງຕາມກົນໄກບໍລິການຜ່ານປະຕູດຽວຫລາຍຂຶ້ນ, ຮັບປະກັນໃຫ້ໂຄງປະກອບເສດຖະກິດກະສິກໍາ-ປ່າໄມ້ຕິດພັນກັບອຸດສະຫະກໍາປຸງແຕ່ງ
ແລະ ການບໍລິການ ໂດຍຖືເອົາຂະແໜງກະສິກໍາເປັນພື້ນຖານໃນການຮັບ ປະກັນສະບຽງອາຫານ, ຜະລິດເຂົ້າໃຫ້ໄດ້ສະເລ່ຍ 4,35 ລ້ານໂຕນຕໍ່ປີ, ດ້ວຍການນໍາໃຊ້ວິທະຍາ ສາດເຕັກໂນໂລຊີທີ່ກ້າວໜ້າເພື່ອຍົກສູງປະສິດທິພາບຂອງການຜະລິດກະສິກໍາສະອາດ
ແລະ ເປັນມິດກັບສິ່ງແວດລ້ອມ,
ເພີ່ມທະວີການຄຸ້ມຄອງ ແລະ
ຕິດຕາມກວດກາການປະຕິບັດໜ້າທີ່ຂອງພະນັກງານແຕ່ລະຂະແໜງການໃຫ້ມີຄວາມເຂັ້ມງວດ, ເປັນແບບຢ່າງໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດລະບຽບກົດໝາຍ, ເອົໃຈໃສ່ຈັດສັນງົບປະມານໃຫ້ແກ່ການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງຊົນນະບົດ, ແກ້ໄຂຄວາມທຸກຍາກຢູ່ບັນດາເມືອງທີ່ຍັງທຸກຍາກຕິດພັນກັບວຽກງານ
3 ສ້າງ
ເພື່ອຮັບປະກັນບັນລຸບາງເປົ້າໝາຍສະຫັດສະວັດເພື່ອການພັດທະນາທີ່ຍັງບໍ່ທັນສໍາເລັດໄປຄຽງຄູ່ກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດເປົ້າໝາຍສະຫັດສະວັດການພັດທະນາແບບຍືນຍົງ, ຮັບປະກັນເຮັດໃຫ້ເສດຖະກິດແຫ່ງຊາດເຕີບໂຕຕໍ່ເນື່ອງ, ພັດທະນາຊັບພະ ຍາກອນມະນຸດໃຫ້ມີຄວາມສາມາດ, ມີຄຸນນະພາບ ແລະ ພັດທະນາຊັບພະຍາກອນທໍາມະຊາດຕາມທິດສີຂຽວ ແລະ
ຍືນຍົງ. ສ່ວນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນງົບປະມານແມ່ນໃຫ້ສືບຕໍ່ປະຕິບັດ 6
ມາດຕະການທີ່ລະບຸໄວ້ໃນກອງປະຊຸມຄັ້ງປະຖົມມະລຶກຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ VIII ເຊັ່ນກັນ, ພ້ອມທັງສູ້ຊົນປະຕິບັດແຜນການສ້າງກົດໝາຍທີ່ສະພາແຫ່ງຊາດໄດ້ຮັບຮອງ
ເປັນຕົ້ນ: ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍອາ ກອນຊັບສີນ, ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍອາກອນທີ່ດິນ, ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍສິ່ງແວດລ້ອມ, ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍອາກອນລາຍໄດ້, ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການຄຸ້ມຄອງໜີ້ສາທາລະນະ ແລະ ອື່ນໆ ເພື່ອສ້າງຖານລາຍຮັບທີ່ໝັ້ນຄົງ
ແລະ
ການຄຸ້ມຄອງລາຍຈ່າຍໃຫ້ມີປະສິດທິຜົນປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການປົກປັກຮັກສາສະຖຽນລະພາບທາງດ້ານເສດຖະກິດ, ການເງິນ-ເງິນຕາ ໃຫ້ມີຄວາມໝັ້ນທ່ຽງ, ຊີ້ນໍາຂະແໜງການເງິນ ແລະ ຂະແໜງທີ່ມີລາຍຮັບວິຊາການ, ປັບປຸງການສ້າງແຜນລາຍຮັບ ໂດຍເລີ່ມຈາກຖານຂໍ້ມູນຕົວຈິງຢູ່ຮາກຖານໃຫ້ຄົບຖ້ວນ, ຊັດເຈນ ແລະ ຖືກຕ້ອງຕາມຫລັກວິທະຍາສາດ, ເຂັ້ມງວດການຄຸ້ມຄອງ ແລະ ປະຕິບັດລາຍຈ່າຍງົບປະມານທີ່ສະພາແຫ່ງຊາດໄດ້ຮັບຮອງເອົາໃນແຕ່ລະປີບົນພື້ນຖານຖານລາຍຮັບທີ່ມີ, ຄຸ້ມຄອງດານຈັດແບ່ງລາຍຈ່າຍໃຫ້ມີປະສິດທິຜົນ, ມີຄວາມຍຸຕິທໍາ, ຖືກຕ້ອງ,
ສອດຄ່ອງຕາມແຜນບູລິມະສິດລົງມຶນຢ່າງມີຈຸດສຸມ, ສືບຕໍ່ປະຕິບັດມາດຕະການເຂັ້ມງວດບັນດາຫົວໜ່ວຍງົບປະມານທີ່ຍັງສືບຕໍ່ກໍ່ສ້າງໂຄງການລົງທຶນນອກແຜນທີ່ສະພາແຫ່ງຊາດຮັບຮອງເອົາ
ເພື່ອຮັກສາລະດັບໜີ້ສີນຂອງລັດບໍ່ໃຫ້ເກີນ 60% ຂອງ GDP, ເພີ່ມທະວີຄວາມວຽກງານກວດກາພາຍໃນຂະແໜງການເງິນ ແລະ ຂະແໜງການທີ່ມີລາຍຮັບວິຊາການ
ກໍຄືການປະຕິບັດໜ້າທີ່ຂອງພະນັກ ງານການເງິນຈໍານວນໜຶ່ງທີ່ລະເມີດວິໄນການເງິນ, ຂາດຄວາມໂປ່ງໃສ, ປັບປຸງກົນໄກ ແລະ ເຄື່ອງ ມືຄຸ້ມຄອງລາຍຮັບ-ລາຍຈ່າຍໃຫ້ທັນສະໄໝຂຶ້ນເທື່ອລະກ້າວ.
No comments:
Post a Comment