ຕັ້ງໃຈເອົາໄວ້ວ່າສິຫລຸດຜ່ອນ ຫລື
ເລີກເລີຍບໍ່ຂຽນກ່ຽວກັບບັນຫາການປະກວດນາງສາວລາວປະຈຳປີ ຍ້ອນວ່າເຄີຍເວົ້າ ຜ່ານສື່ມວນຊົນມາຫລາຍແລ້ວ ບໍ່ນັບ ການໂອ້ລົມພັນເຕກັບສະມາຊິກ ສະພາແຫ່ງຊາດ ແລະ ສະມາຊິກ ສະພາ
“ບາຢອງ” ຕາມນິດໃສ ຂອງຈານແຍ່.
ແຕ່ແລ້ວສິ່ງທີ່ຕັ້ງໄວ້ກໍລົ້ມອາບ ຟາບ,
ເມື່ອສຽງແຫ້ມຫູຈາກໂທ ລະສັບດັງຂຶ້ນ “ອ່າວມີຄວາມເຫັນແນວ ໃດກ່ຽວກັບການ ປະກວດ
ນາງສາວລາວ ? ເຂົາວ່າອ່າວ ເຄີຍແຍ່ບັນຫານີ້ໃນຫລາຍບົດໆ” ຈານແຍ່ທົບທວນ ຄືນ ແລະ ເຫັນວ່າ: ເຈົ້າຂອງສາຍ ເວົ້າບໍ່ຜິດພໍ ຫຸນ, ຜ່ານມາ ຈານແຍ່ເຄີຍຂຽນ ບົດຢັງຢາຍຢູ່ໜ້າໜັງສືພິມ
ຫລາຍສະບັບ, ເຄີຍເວົ້າເລື່ອງບັນຫາການປະກວດ ນາງງາມຕາມຄຳເຫັນແບບເດັດໆເຜັດມັນຂອງລັດຖະມົນ
ຕີກະຊວງສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາກ່າວຢູ່ກອງປະຊຸມສະພາໃນ ຕົ້ນໆອາຍຸການຂອງສະພາຊຸດນີ້.
ພໍການຖາມການຕອບຜ່ານໂທ ລະສັບກັບພະນັກງານໜຸ່ມນ້ອຍ
ສຸດລົງປຸບ, ຫົວໜ້າກົມທີ່ແບກຫາບຄວາມຮັບຜິດຊອບ ດ້ານວັດທະນະທຳກໍຄາດລາດເຂົ້າໄປຫາ
ຈານແຍ່, ເຂົາງະຮີມສົບກວ້າງ ເກືອບສິບເຊັນ ແລ້ວພົ່ນຄຳຖາມ ຕໍ່ຫາງກັນອອກມາ ປານລົວປືນ AK
47 “ການປະກວດນາງງາມ ມີຈຸດດີຈຸດເສຍແນວໃດ ? ມັນມີ ຊ່ອງວ່າງໃຫ້ຂະບວນຄ້າມະນຸດ
ແຊກຫລິ້ມ ແນວໃດ ?” ເຂົາຖາມ ເອົາປານວ່າຈານແຍ່ເປັນມະຫາ ເກົາ. ຈານແຍ່ກໍຕອບໄປຕາມທີ່
ໄດ້ຂຽນໄວ້ບົດທີ່ບາງທ່ານອາດ ບັງເອີນໄດ້ອ່ານ. ດັ່ງນັ້ນ, ສຳລັບຜູ້ທີ່ໄດ້ອ່ານບົດ ເຫລົ່ານັ້ນມາແລ້ວ
ສະເໜີໃຫ້ປືດຜ່ານບົດນີ້ເລີຍຈະບໍ່ ໄດ້ເສຍເວລາ.
ຈານແຍ່ບອກຫົວໜ້າກົມ ແລະ ພະນັກງານເຈົ້າຄຳຖາມວ່າ:
ຕົນ ເອງນິຍົມຊົມຊອບຄຳເຫັນຂອງລັດຖະ ມົນຕີສຶກສາທິການ ແລະ ກິລາເປັນຢ່າງຍິ່ງໂດຍສະເພາະຕອນທ່ານບອກວ່າ:
ຈະບໍ່ອະນຸຍາດໃຫ້ຈັດການ ປະ ກວດນາງງາມໃນຂອບຮົ້ວຂອງສະຖາບັສຶກສາ ເພາະນັກສຶກສາມີໜ້າທີ່
ແຂ່ງຂັນກັນຊອກຫາວິຊາຄວາມຮູ້ ບໍ່ແມ່ນມາແຂ່ງຄວາມງາມກັນ, ໃນສະຖາບັນການສຶກສາ
ຕ້ອງແຂ່ງກັນສອນດີ-ຮຽນເກັ່ງ. ນອກນັ້ນ ທ່ານຍັງໄດ້ ເວົ້າມ້ວນ ທ້າຍໃຫ້ຕີຄວາມໝາຍເອົາເອງ
ວ່າ: ການໃຊ້ຈ່າຍຟຸມເຟືອຍຂອງ ຊາວໜຸ່ມ (ເພື່ອເພດເອ້) ນັ້ນຕິດ ພັນກັບການປະກວດນາງງາມ.
ທີ່ ເວົ້າມາເທິງນັ້ນແມ່ນຄຳເວົ້າຂອງ ຈານແຍ່ທີ່ຕີຄວາມໝາຍເອົາເອງ ຈາກຄ ຳເຫັນຂອງລັດຖະມົນຕີ.
ແຕ່ຖ້າເວົ້າຕາມ ປະໂຫຍກຄຳ ເວົ້າຕົວຈິງຂອງເພິ່ນແລ້ວແຮງ ເຜັດມັນ ແລະ ເຂັ້ມ ຂຸ້ນກວ່ານີ້
ຫລາຍຕໍ່. ຈານແຍ່ເຊື່ອວ່າ: ຜູ້ທີ່ ໄດ້ຟັງຄວາມເຫັນດັ່ງກ່າວຄົງ
ເຂົ້າໃຈໂດຍອັດຕະໂນມັດວ່າ: ລັດ
ຖະມົນຕີບໍ່ເຫັນດີໃຫ້ຈັດການປະ
ກວດນາງງາມໃນໂຮງຮຽນ-ໃນ ສະຖາບັນການສຶກສາ ບໍ່ແມ່ນ ຫ້າມນັກສຶກ ສາທີ່ສະຫວັນປະທານໃຫ້ເກີດມາງາມໄປຮ່ວມປະ
ກວດຄວາມງາມ ເພາະຖ້າຫ້າມ ເຖິງຂະໜາດນັ້ນຄົງເປັນ ໄປບໍ່ໄດ້. ນາງສາວທີ່ເຂົ້າປະກວດເທື່ອ ຜ່ານໆມາກໍລ້ວນແຕ່ແມ່ນນັກສຶກສາທັງນັ້ນ.
ໃນບົດທີ່ຕົນຂຽນ ຜ່ານ ມາບໍ່ມີບົດໃດບອກວ່າ: ຈານແຍ່ຄັດຄ້ານການປະກວດ ນາງສາວລາວ
ເພາະເປົ້າໝາຍການປະກວດທຸກ ເທື່ອ ບອກວ່າ: ເພື່ອເອົາຄວາມງາມ, ຄວາມອ່ອນຊ້ອຍ ແລະ
ມົນສະເໜ່ຂອງສາວລາວເປັນແມ່ແຮງສົ່ງເສີມ ວັດ ທະນະທຳ, ສີໄມ້ລາຍມືອັນປາ
ນີດຂອງແມ່ຍິງລາວທີ່ບໍ່ຄືໃຜ ແລະ ບໍ່ມີໃຜຄືໃນໂລກນີ້. ນອກນັ້ນ ການປະ ກວດນາງສາວລາວ ຫລື
ນາງສາວໃນລະດັບຫລຸດລັນກັນມາ ກໍຍັງເປັນເວທີສົ່ງເສີມຄວາມກ້າຫານໃນ ການ ສະແດງອອກຂອງແມ່ຍິງລາວ,
ກ້າຫານ ເພື່ອຊ່ວຍສັງຄົມ, ກຳຈັດພະຍາດ ຂີ້ອາຍທີ່ໄຮ້ເຫດຜົນ ເຊິ່ງມັກຈະ
ເກາະຫ້ອຍເປັນປົ່ມດ້ອຍຂອງແມ່ຍິງລາວເຮົາຈຳນວນບໍ່ໜ້ອຍ. ແຕ່ສຳຄັນກວ່ານັ້ນ ແມ່ນເພື່ອລຶບລ້າງມໍລະດົກ
ຮົກຊາດທີ່ລະບອບ ສັກດີນາ-ນາຍທຶນສ້າງເປັນກົດ ໄວ້ວ່າ: ແມ່ຍິງເປັນພຽງດອກໄມ້ ແຄມທາງ
ເພື່ອໃຫ້ຜູ້ຊາຍ ເດັດດົມຊົມກິ່ນແລ້ວໂຍນຖິ້ມ. ແຕ່ໃນຍຸກ ນີ້ ແມ່ຍິງຕ້ອງເປັນດອກໄມ້ທີ່ ຫອມຫວນດ້ວຍຄຸນນະທຳ,
ດ້ວຍ ຄວາມຮູ້ເພື່ອປະດັບກຽດ ແລະ ສັກສີຂອງຊາດບ້ານເມືອງ, ເປັນ
ທູດແຫ່ງສີສັນວັດທະນະທຳອັນດີງາມ, ເປັນ ຂວັນຕາຂວັນໃຈຂອງ ສັງຄົມລາວ.
ສິ່ງທີ່ຈານແຍ່ຕ້ອງ ການໃຫ້ສັງຄົມລາວຊ່ວຍຄິດຫງຳນຳກັນກ່ຽວກັບການ ປະກວດນາງສາວລາວນັ້ນ
ກໍຄືຊອກ ຄຳຕອບຕໍ່ຄຳຖາມທີ່ວ່າ: ພວກ ເຮົາໄດ້ສ້າງເງື່ອນໄຂໃຫ້ນາງສາວລາວ ເຫລົ່ານັ້ນເຄື່ອນໄຫວ
ຢ່າງສົມກຽດແລ້ວບໍ ? ຫລືວ່າ ຍັງຜິວເຜີນເບິ່ງແຕ່ເປືອກນອກ ຂອງຄວາມງາມ, ມີການ ກະທຳແນວໃດທີ່ພາໃຫ້ສັງຄົມເບິ່ງຄືວ່າ
ເຈົ້າຂອງມົງກຸດເປັນພຽງໂຕປະດັບ ? ແລະ ຄຳຖາມອື່ນໆທີ່ຄວນຈະ ຖາມຊອກຫາຄຳຕອບ.
ຈານແຍ່ກໍໄດ້ມ້ວນທ້າຍກັບ ຫົວໜ້າກົມວ່າ: ຊາໃຈແລ້ວ
ຢາກໃຫ້ມີສະໂມສອນເປັນສູນເຕົ້າໂຮມນາງ ງາມທັງໝົດທີ່ໄດ້ເປັນ ເຈົ້າຂອງມົງກຸດແຕ່ລະຊຸດ
ເພື່ອ ໃຫ້ພວກເຂົາເຈົ້າມີເວທີຂອງຕົນເອງເພື່ອການເຄື່ອນ ໄຫວແບບຍືນຍົງ, ບໍ່ຊັ້ນ
ສັງຄົມອາດເຫັນ ພວກເຂົາບໍ່ຕ່າງກັບປະຕິທິນ, ພໍສົ່ງທ້າຍປີເກົ່າປະຕິທິນກໍໝົດ
ຄວາມໝາຍລົງ. ນາງງາມລາວຕ້ອງ “ງາມຮູບ-ຈູບຫອມ” ຈູບຫອມໝາຍເຖິງຫອມຫວນຈາກມາລະຍາດ ວາດຊົງຂອງກຸລະສັດຕີ
ແລະ ຄວາມດີງາມທີ່ເຈົ້າຂອງມົງກຸດມອບໄວ້ໃນສັງຄົມ.
No comments:
Post a Comment