ທ່ານ ສາສະດາຈານ ດຣ. ຈະເລີນ ເຢຍປາວເຮີ
ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງຍຸຕິທຳ ໄດ້ຢືນຢັນຕໍ່ກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນເທື່ອທີ
5 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດ ຊຸດທີ VII ໃນວັນທີ 17 ກໍລະກົດນີ້ວ່າ: ກະ ຊວງຍຸຕິທຳພ້ອມໃສ່ວິໄນກັບພະນັກງານໃນຂະແໜງການຕົນທຸກຂັ້ນ
ຫາກພົບກໍລະ ນີບໍ່ເປັນກາງໃນການແກ້ໄຂຄະດີ ເຊິ່ງ ການອອກມາຢືນຢັນຄືດັ່ງກ່າວມີຂຶ້ນພາຍ
ຫລັງສະມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດຫລາຍທ່ານຕີລາຄາວ່າ: ການປະຕິບັດໜ້າທີ່ຂອງພະນັກງານປະຕິບັດຄຳຕັດສິນຂອງສານໃນໄລຍະຜ່ານມາມີຄວາມຊັກຊ້າ,
ບໍ່ມີຄວາມເປັນທຳ, ຮັບສິນບົນ, ປະຕິບັດບໍ່ຖືກຕາມຄຳຕັດສິນຂອງສານ, ເລືອກປະຕິ
ບັດ, ປະຕິບັດເກີນຂອບເຂດ ແລະ ອື່ນໆ ເຊິ່ງເຮັດໃຫ້ສັງຄົມບໍ່ມີຄວາມເຂົ້າໃຈແລະ
ບໍ່ເຊື່ອໝັ້ນຕໍ່ລະບົບຍຸຕິທຳ.
ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງຍຸຕິທຳ ກ່າວວ່າ:
ຈຳນວນຄຳຕັດສິນຂອງສານຄ້າງມາຮອດທ້າຍເດືອນມິຖຸນາ 2012 ມີທັງໝົດ 9.957 ເລື່ອງ,
ໃນນັ້ນ ຄະ ດີແພ່ງ 4.189 ເລື່ອງ ແລະ ຄະດີອາຍາ 5.760 ເລື່ອງ ລວມທັງໝົດຄະດີທີ່ຄ້າງມາ
ແລະ ເຂົ້າໃໝ່ 12.684 ເລື່ອງ, ຄະດີແພ່ງ 5.508 ເລື່ອງ ແລະ ອະດີອາຍາ 7.626 ເລື່ອງ
ໃນນີ້ປະຕິບັດສຳເລັດ 1.510 ເລື່ອງ ເທົ່າກັບ 55,37% ຂອງຈຳນວນຄຳຕັດສິນທີ່ເຂົ້າໃໝ່
ແລະ 11,93% ຂອງຈຳນວນຄຳຕັດສິນທີ່ມີທັງໝົດ ທຽບໃສ່ປີຜ່ານມາ ຫລຸດລົງ 228 ເລື່ອງ
ເທົ່າກັບ 13,12%. ປັດຈຸບັນ ຈຳນວນຄຳຕັດສິນຂອງສານທີ່ໃຊ້ໄດ້ເດັດ ຂາດທີ່ພວມຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ
ແລະ ບໍ່ສາມາດປະຕິບັດມີທັງໝົດ 11.174 ເລື່ອງ, ຄະດີແພ່ງມີ 4.226 ເລື່ອງ ແລະ
ຄະດີອາຍາມີ 6.948
ເລື່ອງ ໃນນີ້ພວມຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ 8.228 ເລື່ອງ ເທົ່າກັບ 73,63% ຂອງຈຳນວນຄຳຕັດສິນຂອງສານທີ່ໃຊ້ໄດ້ຢ່າງເດັດຂາດທັງໝົດ, ສ່ວນຄະ ດີທີ່ບໍ່ສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້ມີ 2.940 ເລື່ອງ ເທົ່າກັບ 26,30% ຂອງຈຳນວນຄຳຕັດສິນທີ່ໃຊ້ໄດ້ຢ່າງເດັດຂາດທັງໝົດໃນນີ້ຄະດີແພ່ງ 629ເລື່ອງ ແລະ ຄະດີອາຍາ 2.317 ເລື່ອງ, ອົງການໄອຍະການປະຊາຊົນທວງສຳນວນຄະດີໄປຄົ້ນຄວ້າຈຳນວນ 54 ເລື່ອງ, ແຕ່ຍັງບໍ່ທັນໄດ້ອອກຄຳສັ່ງໂຈະການປະຕິບັດ
ຊົ່ວຄາວ ແລະ ນັບແຕ່ປີ
2012 ເປັນຕົ້ນມາ ກະຊວງຍຸຕິທຳໄດ້ຮັບຄຳຮ້ອງຂອງຄູ່ຄວາມທີ່ບໍ່ພໍໃຈຕໍ່ການປະຕິບັດຄຳຕັດສິນຈຳນວນ
56 ເລື່ອງ, ຮັບຄຳສະເໜີຂອງອົງການໄອຍະການປະຊາຊົນສູງສຸດທີ່ເຫັນວ່າການປະຕິບັດບໍ່ຖືກຕ້ອງຕາມຂັ້ນຕອນ
ຫລື ຄຳຕັດສິນຂອງສານ 8 ເລື່ອງ.ເລື່ອງ ໃນນີ້ພວມຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ 8.228 ເລື່ອງ ເທົ່າກັບ 73,63% ຂອງຈຳນວນຄຳຕັດສິນຂອງສານທີ່ໃຊ້ໄດ້ຢ່າງເດັດຂາດທັງໝົດ, ສ່ວນຄະ ດີທີ່ບໍ່ສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້ມີ 2.940 ເລື່ອງ ເທົ່າກັບ 26,30% ຂອງຈຳນວນຄຳຕັດສິນທີ່ໃຊ້ໄດ້ຢ່າງເດັດຂາດທັງໝົດໃນນີ້ຄະດີແພ່ງ 629ເລື່ອງ ແລະ ຄະດີອາຍາ 2.317 ເລື່ອງ, ອົງການໄອຍະການປະຊາຊົນທວງສຳນວນຄະດີໄປຄົ້ນຄວ້າຈຳນວນ 54 ເລື່ອງ, ແຕ່ຍັງບໍ່ທັນໄດ້ອອກຄຳສັ່ງໂຈະການປະຕິບັດ
ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງຍຸຕິທຳ ກ່າວວ່າ:
ເຖິງວ່າຂະແໜງການພວກເຮົາໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ເຮັດວຽກງານສຶກສາອົບ ຮົມການເມືອງໃຫ້ພະນັກງານໃນຂົງເຂດດັ່ງກ່າວຢ່າງເປັນປົກກະຕິ,
ແຕ່ເຫັນວ່າຍັງບໍ່ທັນເລິກເຊິ່ງເທົ່າທີ່ຄວນ ເຮັດໃຫ້ຄວາມໜັກແໜ້ນທາງດ້ານການເມືອງ,
ທັດສະນະ, ທ່າທີ, ຈັນຍາບັນຂອງພະນັກງານຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຄຳຕັດສິນຂອງສານຈຳນວນໜຶ່ງບໍ່ທັນໜັກແໜ້ນ,
ຖືກຕ້ອງ, ໂປ່ງໃສ ແລະ ນ້ຳໃຈຮັບໃຊ້ປະຊາຊົນດ້ວຍຄວາມບໍລິ ສຸດຍັງບໍ່ທັນສູງ
ຈຶ່ງເກີດມີຫາງສຽງຈົ່ມວ່າຈາກສັງຄົມໃນ ຫລາຍຢ່າງເຊັ່ນ: ຮັບສິນບົນ, ປະ ຕິບັດບໍ່ຖືກຕາມຄຳຕັດສິນຂອງສານ,
ເລືອກປະຕິບັດ, ປະຕິບັດເກີນຂອບເຂດ ແລະ ອື່ນໆ. ສະ ນັ້ນ ໃນຕໍ່ໜ້ານີ້ ຫາກພົບກໍລະນີປະຕິບັດຊັກຊ້າໂດຍບໍ່ມີເຫດຜົນ:
ຖ້າເປັນເທື່ອທຳອິດກໍຈະຖືກກ່າວເຕືອນຈາກການຈັດຕັ້ງຂັ້ນຂອງຕົນແລ້ວເຮັດບົດບັນທຶກເປັນລາຍ
ລັກອັກສອນໄວ້, ຖ້າຍັງປະຕິບັດຊັກຊ້າເປັນເທື່ອທີສອງ ຈະຖືກຂຽນໃບສຳຫລວດຕົນເອງຜ່ານການຈັດຕັ້ງຂັ້ນຂອງຕົນ,
ຖ້າເປັນເທື່ອທີສາມ ຈະຖືກລາຍງານຕໍ່ທ່ານລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງຍຸຕິທຳ ເປັນຜູ້ພິຈາລະນາການປະ
ຕິບັດວິໄນຕາມຄວາມເໝາະສົມ. ກໍລະນີລະເມີດຄຳສັ່ງຈາກຂັ້ນເທິງ (ທາງລາຍລັກອັກສອນ
ຫລື ທາງປາກເປົ່າ): ຖ້າວ່າເປັນເທື່ອທຳອິດ ຜູ້ລະເມີດຈະຖືກຂຽນໃບ ສຳຫລວດຕົນເອງຕໍ່ການຈັດຕັ້ງ
ຂັ້ນຂອງຕົນ ພ້ອມທັງໃຫ້ພະນັກ ງານທີ່ສັງກັດໃນອົງການນັ້ນ ປະ ກອບຄວາມເຫັນໃສ່
ແລ້ວມອບໃຫ້ຜູ້ຖືກຂຽນໃບສຳຫລວດ ກ່າວຄຳປະຕິຍານຕໍ່ການຈັດຕັ້ງຂັ້ນ ນັ້ນ, ຖ້າລະເມີດເປັນເທື່ອທີສອງ
ຕ້ອງລາຍງານໃຫ້ຂັ້ນເທິງເປັນຜູ້ພິຈາລະນາການປະຕິບັດວິໄນ. ກໍ ລະນີສວຍໃຊ້ອຳນາດ,
ໜ້າທີ່, ຕຳແໜ່ງເພື່ອຜົນປະໂຫຍດສ່ວນຕົວ: ຖ້າຫາກການກະທຳດັ່ງກ່າວບໍ່ໄດ້ສ້າງຄວາມເສຍຫາຍທາງດ້ານວັດຖຸແກ່ບຸກຄົນອື່ນ
ຫລື ການຈັດ ຕັ້ງ ແລະ ເປັນເທື່ອທຳອິດ ຈະຖືກຂຽນໃບສຳຫລວດ, ໂຈະການຍ້ອງຍໍ ແລະ
ໂຈະການເລື່ອນຊັ້ນ, ຂັ້ນເງິນເດືອນ, ຖ້າມີການກະທຳຜິດເປັນເທື່ອທີສອງ ຈະຖືກໂຍກຍ້າຍໜ້າທີ່ວຽກງານໄປຮັບຜິດ
ຊອບໜ້າທີ່ອື່ນທີ່ບໍ່ພົວພັນກັບການປະຕິບັດຄຳຕັດສິນຂອງສານ, ແຕ່ຍັງໃຫ້ຮັກສາມີຕຳແໜ່ງເທົ່າເກົ່າ.
ໃນກໍລະນີທີ່ການກະທຳດັ່ງກ່າວ ໄດ້ສ້າງຄວາມເສຍຫາຍທາງດ້ານວັດຖຸແກ່ບຸກຄົນອື່ນ
ຫລື ການຈັດຕັ້ງ ຕ້ອງໄດ້ທົດແທນຄວາມເສຍຫາຍທີ່ຕົນກໍ່ຂຶ້ນນັ້ນ ແລະ ອົງການຄຸ້ມຄອງການປະ
ຕິບັດຄຳຕັດສິນຂອງສານ ຈະສະເໜີຕໍ່ສານເພື່ອດຳເນີນຄະດີຕໍ່ຜູ້ ກ່ຽວຕາມມາດຕາ
153 ຂອງກົດ ໝາຍອາຍາ ພ້ອມທັງຖືກປົດຕຳແໜ່ງ. ກໍລະນີໃຊ້ອຳນາດເກີນຂອບເຂດ:
ພະນັກງານປະຕິບັດຄຳຕັດສິນຜູ້ໃດ ຫາກໄດ້ປະ ຕິບັດໜ້າທີ່ຂອງຕົນເກີນຂອບເຂດທີ່ກົດໝາຍ
ຫລື ນິຕິກຳອື່ນກຳນົດ ເຊິ່ງໄດ້ກໍ່ຄວາມເສຍຫາຍແກ່ຜົນປະໂຫຍດຂອງລັດ, ສັງຄົມ
ຫລື ສິດ ແລະ ຜົນປະໂຫຍດຂອງບຸກ ຄົນ ຈະຕ້ອງໄດ້ທົດແທນຄວາມເສຍຫາຍທີ່ເກີດຂຶ້ນນັ້ນທັງໝົດ,
ຈະຖືກປົດອອກຈາກການເປັນລັດ ຖະກອນໂດຍບໍ່ໄດ້ຮັບນະໂຍບາຍໃດໆ ແລະ ອົງການຄຸ້ມຄອງການປະຕິບັດຄຳຕັດສິນຂອງສານ
ຈະສະເໜີຕໍ່ສານດຳເນີນຄະດີຕາມມາດຕາ 154 ຂອງກົດໝາຍອາ ຍາ. ກໍລະນີປະລະໜ້າທີ່:
ພະນັກ ງານຜູ້ໃດ ຫາກປະລະໜ້າທີ່ໂດຍຮູບການຕ່າງໆເຊັ່ນ:ເຮັດສຳນວນ ຄະດີ ຫລື
ເອກະສານສຳຄັນຢູ່ໃນສຳນວນເສຍ, ໄດ້ຮັບສຳນວນຄະດີແລ້ວ ແຕ່ບໍ່ຮຽກຄູ່ຄວາມມາປະຕິບັດ,
ລໍຖ້າແຕ່ຄູ່ຄວາມເຂົ້າ ມາຫາ ແລ້ວຈຶ່ງປະຕິບັດ ຫລື ມີຄວາມເລີ່ນເລີຕໍ່ການປະຕິບັດໜ້າທີ່
ຈະຖືກຂຽນໃບສຳຫລວດຕໍ່ການຈັດຕັ້ງຂັ້ນຂອງຕົນ. ຖ້າພຶດຕິກຳດັ່ງກ່າວໄດ້ກໍ່ຄວາມເສຍຫາຍແກ່ບຸກຄົນ
ຫລື ການຈັດຕັ້ງ ອົງ ການຄຸ້ມຄອງການປະຕິບັດຄຳຕັດສິນຂອງສານຈະສະເໜີຕໍ່ສານດຳເນີນຄະດີຕາມມາດຕາ
155 ແລະ 156 ຂອງກົດໝາຍອາຍາຕາມແຕ່ລະກໍລະນີ. ກໍລະນີຮັບສິນບົນ: ຖ້າຫາກກວດເຫັນວ່າພະນັກ
ງານຜູ້ໃດໄດ້ທວງເອົາ, ຂໍເອົາ, ຮັບເອົາ ຫລື ຕົກລົງຮັບສິນບົນໂດຍການປະຕິບັດໜ້າທີ່ຂອງຕົນ
ຈະຖືກປົດປ່ອຍອອກຈາກການເປັນລັດຖະກອນໃນທັນໃດ ໂດຍບໍ່ໄດ້ຮັບນະໂຍບາຍໃດໆ
ພ້ອມທັງສະເໜີຕໍ່ສານ ເພື່ອສານດຳເນີນຄະດີຕາມມາດຕາ 157 ຂອງກົດ ໝາຍອາຍາ.
ກໍລະນີເລືອກປະຕິ ບັດ: ພະນັກງານປະຕິບັດຄຳຕັດ ສິນຂອງສານຜູ້ໃດ ຫາກໄດ້ຈັດ ຕັ້ງປະຕິບັດຄຳຕັດສິນຂອງສານ
ໂດຍເຫັນແກ່ໝູ່ຄູ່, ພັກພວກ, ຜົນປະໂຫຍດຂອງຄູ່ຄວາມຝ່າຍໃດໜຶ່ງ ຫລື ດ້ວຍຮູບການອື່ນໆໂດຍບໍ່ສົມເຫດສົມຜົນ
ຈະຖືກຂຽນໃບ ສຳຫລວດຕໍ່ການ ຈັດຕັ້ງຂັ້ນຂອງຕົນ, ຖ້າຫາກການເລືອກປະຕິບັດນັ້ນແມ່ນເພື່ອຜົນປະໂຫຍດສ່ວນຕົວ
ຈະຖືກໂຍກຍ້າຍໄປຮັບໜ້າທີ່ໃໝ່ທີ່ບໍ່ຕິດພັນກັບການປະຕິບັດຄຳຕັດສິນຂອງສານ
ແລະ ກໍລະນີປະຕິບັດບໍ່ຖືກຕາມຄຳຕັດສິນ ຂອງສານ ຫລື ຂັ້ນຕອນທີ່ກົດໝາຍ ກຳນົດ:
ພະນັກງານທີ່ໄດ້ປະ ຕິບັດບໍ່ຖືກຕາມຄຳຕັດສິນຂອງສານ ຫລື ຂັ້ນຕອນທີ່ກົດໝາຍກຳ
ນົດໄວ້ ຫລື ດຳລັດວ່າດ້ວຍການຕີລາຄາປະມູນຂ່າວ ແລະ ມອບຊັບ ເຊິ່ງໄດ້ສ້າງຄວາມ
ເສຍຫາຍແກ່ບຸກຄົນ ຫລື ເສື່ອມເສຍບົດບາດການຄຸ້ມຄອງຂອງການຈັດຕັ້ງ ຈະຖືກຂຽນໃບສຳຫລວດຕໍ່ການ
ຈັດຕັ້ງທີ່ຕົນສັງກັດ. ຖ້າຫາກເປັນການກະທຳຍ້ອນເຈດຕະນາເພື່ອຜົນປະໂຫຍດສ່ວນຕົວ
ຈະຖືກຍົກຍ້າຍໄປຮັບໜ້າທີ່ອື່ນ ຫລື ປົດປ່ອຍອອກຈາກການເປັນລັດຖະ ກອນ ໂດຍບໍ່ໄດ້ຮັບນະໂຍບາຍໃດ
ເຊິ່ງໃນປີຜ່ານມາ ກໍໄດ້ມີການໃສ່ວິໄນພະນັກງານທີ່ປະພຶດບໍ່ດີຄືດັ່ງກ່າວມາແລ້ວ
10 ກວ່າຄົນ.
No comments:
Post a Comment