ພາສີອາກອນນຳເຂົ້າວັດສະດຸແຕ່ຂາດການຄວບຄຸມ ແລະ ຕິດຕາມ,
ເຮັດໃຫ້ມີການລັກລອບນຳເອົາວັດສະດຸມາຈຳໜ່າຍໃນລາຄາຖືກກວ່າສິນຄ້າທີ່ຜູ້ຜະລິດພາຍໃນຈຳໜ່າຍ, ເຊິ່ງຜູ້ຜະລິດພາຍໃນຕ້ອງແບກຫາບການເກັບພາສີອາກອນ ເຊັ່ນ: ການນຳເຂົ້າວັດຖຸດິບ, ກົນຈັກການຜະລິດ,ແຮງງານ
ແລະ ອື່ນໆ,
ບັນດາຫົວໜ່ວຍທຸລະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ
ຍັງບໍ່ໄດ້ຮັບການສົ່ງເສີມຢ່າງຈິງຈັງໃນການເຂົ້າເຖິງແຫລ່ງທຶນເງິນກູ້, ອັດຕາດອກເບ້ຍສູງ, ໄລຍະການຊຳລະໄວ,
ຖ້າຜະລິດ ແລະ
ຈຳໜ່າຍພາຍໃນກໍມີການເກັບພາສີອາກອນ ແລະ ຄ່າອື່ນໆນັບແຕ່ຂັ້ນຜະລິດໄປຈົນຮອດຂອດຈຳໜ່າຍ, ເຮັດໃຫ້ສິນຄ້າມີມູນຄ່າສູງເກີນກວ່າປະເທດອ້ອມຂ້າງ. ສ່ວນບັນຫາຜົນກະທົບພາຍນອກຕໍ່ຜູ້ລົງທຶນພາຍໃນເຫັນວ່າໂຄງການຂຸດຄົ້ນແຮ່ຄຳເປັນການລົງທຶນຂະໜາດໃຫຍ່ເມື່ອລາຄາຄຳຢູ່ຕະຫລາດໂລກຫລຸດລົງເຮັດໃຫ້ບາງບໍລິສັດຢຸດການຜະລິດ, ບໍລິສັດທີ່ຮັບເໝົາການຂຸດຄົ້ນກໍບໍ່ມີວຽກເຮັດ, ສົ່ງຜົນໃຫ້ເກີດເປັນບັນຫາຕ່ອງໂສ້ໃນການມອບພັນທະເຂົ້າງົບປະມານລັດ, ເສດຖະກິດພາຍໃນມີການສະລໍຕົວເປັນເຫດໃຫ້ຍານພາຫະນະນຳເຂົ້າຄົງ ຄ້າງເປັນຈຳນວນຫລາຍ, ຂະນະດຽວກັນພາຫະນະໃໝ່ກໍອອກມາເຮັດໃຫ້ຜູ້ປະກອບການມີບັນຫາໃນການຊຳລະເງິນໃຫ້ຕ່າງປະເທດ ແລະ ບາງປະເທດທີ່ມີຊາຍແດນຕິດກັບລາວມີນະໂຍບາຍໂຈະປ່ອຍເງິນກູ້, ຂຶ້ນຄ່າແຮງງານເພື່ອຍາດເອົາແຮງງານຢູ່ບາງແຂວງ ຂອງລາວທີ່ມີການສົ່ງເສີມການລົງທຶນພາຍໃນ ແລະ ຕ່າງປະເທດຂາດແຮງງານຮັບໃຊ້ການຜະລິດ, ສະນັ້ນ
ເພື່ອເຮັດໃຫ້ ສປປ
ລາວ, ສາມາດຜ່ານຜ່າອຸປະສັກ ແລະ ເຮັດໃຫ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະ ກິດ-ສັງຄົມຄັ້ງທີ
VIII ( 2016-2020) ມີຄວາມໜັກແໜ້ນເຂັ້ມແຂງ ແລະ ສາມາດເຊື່ອມໂຍງກັບພາກພື້ນ ແລະ
ສາກົນໄດ້ເປັນຢ່າງດີ, ຈຶ່ງຕ້ອງໄດ້ປັບປຸງໂຄງສ້າງເສດຖະກິດເພື່ອເພີ່ມຂີດຄວາມສາມາດໃນການແຂ່ງຂັນ,
ພັດທະນາທັກສະ ແລະ
ຄວາມຮູ້ໃໝ່ໃຫ້ແກ່ນັກທຸລະກິດ, ນຳໃຊ້ທ່າແຮງຈຸດພິເສດຂອງປະເທດໃຫ້ກາຍເປັນພື້ນຖານເສດຖະກິດທີ່ເຂັ້ມແຂງຮັ່ງມີ, ພ້ອມທັງປັບປຸງການຄຸ້ມຄອງບໍລິຫານລັດນັບແຕ່ສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິ່ນໃຫ້ເໝາະສົມຕາມຍຸກສະໄໝ, ຊອກຫາຄູ່ຮ່ວມພັດທະນາທຸລະກິດກຸ່ມປະເທດສະມາຊິກອາຊຽນ ແລະ ສາກົນ
ເພື່ອສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ເສດຖະກິດຂອງລາວສາມາດນຳພາປະເທດຫລຸດພົ້ນອອກຈາກຄວາມດ້ອຍພັດທະນາໃນປີ 2020 ໄດ້.
No comments:
Post a Comment