ໃນວັນທີ 14 ກັນຍານີ້, ທ່ານ ສົມສະຫວາດ
ເລັ່ງສະຫວັດ ຮອງນາຍົກ ລັດຖະມົນຕີ, ຜູ້ຊີ້ນຳວຽກງານເສດຖະກິດພ້ອມຄະນະໄດ້ເດີນທາງໄປເຄື່ອນໄຫວ ຢ້ຽມຢາມກວດກາເບິ່ງການແກ້ໄຂບັນຫາຄວາມສັບສົນຢູ່ດ່ານສາກົນຂົວມິດຕະ ພາບນະຄອນຫຼວງ
ວຽງຈັນ-ໜອງຄາຍ (ທ່າເດື່ອ) ເຊິ່ງມີຫົວໜ້າດ່ານ ແລະ ຂະ ແໜງການພາຍໃນດ່ານໃຫ້ການຕ້ອນຮັບ
ແລະ ນຳໜ້າພາທາງ.
ໃນການໄປເຄື່ອນໄຫວເຮັດວຽກຄັ້ງນີ້,
ຮອງນາຍົກ ແລະ ຄະນະໄດ້ໄປຢ້ຽມ ຊົມບັນດາຈຸດບໍລິການພາຍໃນດ່ານທັງເບື້ອງຂາ ອອກ-ຂາເຂົ້າ,
ຈຸດລົດຜ່ານ, ເຂດ ຮ້ານຄ້າປອດພາສີ, ຈຸດຮັບ-ສົ່ງໂດຍສານ, ຈຸດພັກລົດ ເພື່ອກວດ ກາສິນຄ້າ
ແລະ ຈຸດອື່ນໆເປັນ ຕົ້ນພ້ອມນີ້, ກໍໄດ້ຮັບຟັງການ ລາຍງານສະພາບ,ຈຸດພິເສດ, ທີ່ຕັ້ງ ແລະ
ບາງບັນຫາຄົງຄ້າງເຊິ່ງດ່ານສາກົນຂົວມິດຕະພາບແຫ່ງນີ້ ປະກອບມີ 14 ຂະແໜງ
ການ,
ແບ່ງອອກເປັນ 4 ເຂດ ຄື ເຂດບໍລິການຄົນ-ພາຫະນະທົ່ວໄປເຂົ້າ- ອອກດ່ານ, ເຂດບໍລິການຄ້າຂາຍ
ໃນຮ້ານຄ້າຍົກເວັ້ນ ພາສີ, ເຂດບໍລິການຂົນສົ່ງໂດຍສານ-ສິນຄ້າເຂົ້າ-ອອກ ແລະ ເຂດບໍລິການສະຖານທີ່ຈອດລົດທົ່ວໄປ.
ໃນນັ້ນ, ແບ່ງເປັນເຂດ ຄວາມຮັບຜິດຊອບຂອງດ່ານ 5,9 ເຮັກຕາ ແລະ ເຂດສຳປະທານຂອງເອກະຊົນ 8,8
ເຮັກຕາ; ສຳລັບບັນຫາທີ່ຕ້ອງ ໄດ້ແກ້ໄຂ ແມ່ນສະພາບການສັນຈອນແອອັດ, ບ່ອນຈອດລົດບໍ່ພຽງພໍ,
ບັນຫາຈຸດເກັບເງິນຄ່າຜ່ານດ່ານຫຼາຍບ່ອນ, ການກວດກາ ສິນຄ້າທີ່ ຍັງຊັກຊ້າ,
ບັນຫາຄວາມບໍ່ເປັນລະບຽບຮຽບຮ້ອຍ-ຄວາມບໍ່ສະຫງົບ ແລະ ອື່ນໆຈຳນວນໜຶ່ງ.
ໂອກາດນີ້, ທ່ານຮອງນາ ຍົກລັດຖະມົນຕີ ສົມສະຫວາດ ເລັ່ງສະຫວັດ
ກໍໄດ້ສະແດງຄວາມຊົມເຊີຍຕໍ່ຄວາມບຸກບືນຕັ້ງ ໜ້າຂອງຄະນະນຳ, ພະນັກງານ-ເຈົ້າ
ໜ້າທີ່ພາຍໃນດ່ານທີ່ພະຍາຍາມແກ້ບັນຫາຕ່າງໆພາຍໃນດ່ານໄດ້ໂດຍພື້ນຖານ, ແຕ່ກໍມີບາງບັນ
ຫາທີ່ຈະຕ້ອງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ປັບປຸງແກ້ໄຂ ໂດຍສະເພາະການພັດທະນາດ່ານໃນຕໍ່ໜ້າເປັນຕົ້ນການປັບປຸງການສັນຈອນໃນດ່ານກໍ
ຄວນໃຫ້ມີຄວາມສະດວກຫຼາຍຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ, ພະຍາຍາມຖອດຖອນບົດຮຽນຈາກບັນດາປະເທດໃນອາຊຽນໃນການນຳໃຊ້ເຕັກ
ໂນໂລຊີກວດຜ່ານລົດທີ່ວ່ອງໄວ, ການຈັດສັນເຂດຮ້ານຄ້າປອດພາສີກໍຄວນໃຫ້ຖືກຕາມລະບຽບກົດໝາຍ
ແລະ ເປັນໄປຕາມຫຼັກ ການສາກົນ,
ການບໍລິການຜ່ານແດນກໍຕ້ອງມີຈຸດບໍລິການສະເພາະທີ່ຢູ່ໃກ້ຄຽງກັບດ່ານເພື່ອຫຼຸດຜ່ອນການອັ່ງອໍພາຍໃນດ່ານ
ແລະ ມີຄວາມສະດວກວ່ອງໄວຂຶ້ນ, ໃຫ້ສຸມໃສ່ປັບປຸງບ່ອນພັກລົດໂດຍສານ ແລະ
ສິນຄ້າລວມເຖິງການກວດຜ່ານໃຫ້ໄວຂຶ້ນກວ່າເກົ່າ ເພື່ອບໍ່ໃຫ້ມີຄວາມອັ່ງອໍໃນລະບົບຂົນສົ່ງສິນຄ້າ
ແລະ ບັນຫາຄວາມບໍ່ສະຫງົບທີ່ກ່ຽວພັນ. ດ້ານໜຶ່ງ, ດ່ານຕ່າງໆກໍແມ່ນບ່ອນທ
ຳອິດທີ່ຈະສ້າງຄວາມປະທັບໃຈໃຫ້ແກ່ແຂກບ້ານ-ແຂກເມືອງທີ່ເດີນທາງເຂົ້າມາ ສປປ ລາວ
ຂອງພວກເຮົາກໍຕ້ອງເຮັດໃຫ້ມີ ຄວາມເປັນລະບຽບຮຽບຮ້ອຍ, ມີຄວາມຈົບງາມ ແລະ
ສະຫງົບປອດໄພເພື່ອດຶງດູດແຂກຕ່າງປະເທດ, ເອົາໃຈໃສ່ ເຮັດໃຫ້ເຂດ
ດ່ານທັງໝົດຢູ່ໃນການຄຸ້ມຄອງ ແລະ
ຊີ້ນຳ-ນຳພາຂອງພັກ-ລັດຢ່າງແທ້ຈິງເພື່ອເຮັດໃຫ້ດ່ານມີການພັດທະນາຂຶ້ນເປັນກ້າວໆ; ພ້ອມ ນີ້ກໍໃຫ້ບັນດາຂະແໜງການ
ແລະ ຄະນະນຳຂອງຂົວມິດຕະພາບເບິ່ງຄືນບັນຫາຕ່າງໆລວມເຖິງວິທີການແກ້ໄຂ ແລະ ການປັບປຸງ
ພັດທະນາດ່ານເພື່ອຍົກລະດັບການບໍລິການພາຍໃນດ່ານ ແລະ
ກ້າວໄປສູ່ການເຊື່ອມໂຍງໃນຕໍ່ໜ້າເພື່ອສະເໜີຕໍ່ລັດຖະບານຮັບ ຮອງ ແລະ ແກ້ໄຂ.
No comments:
Post a Comment