Ad

Ad

7 October 2015

ເສີມ​ຂະຫຍາຍ​ບົດບາດ​ຂອງ​ຄູ-ອາຈານ​ໃຫ້​ສູງ​ເດັ່ນ​ຂຶ້ນ

ດັ່ງພວກເຮົາຮັບຮູ້ນຳກັນແລ້ວວ່າ: ​ໃນຂະບວນວິວັດແຫ່ງການພັດທະນາຂອງສັງຄົມມະນຸດເຮົາໄດ້ມີການຈະເລີນກ້າວໜ້ານັ້ນແມ່ນການປະກອບສ່ວນອັນສຳຄັນແລະໃຫຍ່ຫລວງຂອງຄູເພື່ອການຖ່າຍທອດຄວາມຮູ້ແລະ ປະສົບການຕ່າງໆໃຫ້ແກ່ຜູ້ອື່ນເພື່ອຍົກສູງຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດຂອງເຂົາເຈົ້າເຊິ່ງເອີ້ນກັນວ່າ: “ການສອນ-ການຮຽນອັນເປັນປັດໄຈຕັດສິນຄຸນນະພາບການສຶກສາກໍຄືການພັດທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດ.
ດ້ວຍບົດບາດສຳຄັນດັ່ງກ່າວເຊິ່ງຍາມໃດພັກ-ລັດຖະບານເຮົາກໍໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ພັດທະນາການສຶກສາແລະ ການສ້າງຄູຢ່າງບໍ່ລົດລະອັນໄດ້ເຮັດໃຫ້ຖັນແຖວຄູ-ອາຈານນັບມື້ເຕີບໃຫຍ່ຂະຫຍາຍຕົວນັບທັງດ້ານປະລິມານແລະ ຄຸນນະພາບຄືປີ 1994 ທົ່ວປະເທດມີຄູສອນພຽງ 39.700 ກວ່າຄົນແລະ ມາຮອດປັດຈຸບັນໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນທົບ 3 ​ເທົ່າຕົວ, ລະດັບຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດກໍໄດ້ຮັບການຍົກລະດັບຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ, ຄູ-ອາຈານຫລາຍທ່ານໄດ້ຮັບວິທະຍາຖານະເປັນສາສະດາຈານແລະ ຮອງສາສະດາຈານເຊິ່ງເຂົາເຈົ້າເຫລົ່ານັ້ນໄດ້ຄົ້ນຄວ້າວິໄຈດ້ານເຕັກນິກ-ວິທະຍາສາດອອກຮັບໃຊ້ສັງຄົມຢ່າງມີ
ຄຸນຄ່າ, ຄູສອນຫລາຍທ່ານໄດ້ຮັບຕຳແໜ່ງວິຊາການເປັນຄູຊ່ຽວຊານ, ຄູຊຳນານງານແລະ ຄູປະສົບການຕ່າງໆ. ພ້ອມນັ້ນຫລາຍທ່ານໄດ້ກາຍເປັນພະນັກງານການນຳຂັ້ນສູງຂອງພັກ, ຂອງລັດໃນຂະແໜງການຕ່າງໆແຕ່ຂັ້ນສູນກາງລົງຮອດທ້ອງຖິ່ນ, ພ້ອມເປັນຜູ້ນຳໜ້າພາທາງໃນຂະບວນການຕ່າງໆໂດຍສະເພາະແມ່ນຂະບວນການແກ້ໄຂຄວາມທຸກຍາກໂດຍໄດ້ນຳເອົາການສຶກສາລົງສູ່ເຂດຊົນນະບົດພູດອຍ, ບ່ອນຫ່າງໄກສອກຫລີກທຸລະກັນດານເພື່ອນຳເອົາຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດໃຫ້ລູກຫລານປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າໄດ້ຢ່າງກວ້າງຂວາງ, ພ້ອມເຮັດໜ້າທີ່ເປັນພະນັກງານກໍ່ສ້າງຮາກຖານການເມືອງ, ປະກອບສ່ວນສຶກສາອົບຮົມການເມືອງແນວຄິດ, ນຳເອົາແນວທາງນະໂຍບາຍແລະ ລະບຽບກົດໝາຍຕ່າງໆລົງອະທິບາຍໃຫ້ປະຊາຊົນເຂົ້າໃຈເຊື່ອມຊຶມແລະ ມີຄວາມຕື່ນຕົວ​​ເປັນເຈົ້າການປະ ກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການປົກປັກຮັກສາແລະ ສ້າງສາພັດທະນາປະເທດຊາດບ້ານເມືອງຂອງຕົນກ້າວໜ້າສີວິໄລ.

              ​ເພື່ອເສີມຂະຫຍາຍບົດບາດດັ່ງກ່າວ, ກ່ອນອື່ນໝົດຕ້ອງໄດ້ສຸມໃສ່ຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ IX ຂອງພັກແລະແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມໃນຂະແໜງການສຶກສາໃຫ້ເປັນຮູບປະທຳຫລາຍຂຶ້ນ, ​ເອົາໃຈໃສ່ບຸກທະລຸວຽກງານພັດທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດດ້ວຍການສືບຕໍ່ດຳເນີນການປະຕິຮູບລະບົບການສຶກສາແຫ່ງຊາດແລະແຜນຍຸດທະສາດການພັດທະນາກິລາ​-ກາຍະກຳແຕ່ນີ້ຮອດປີ 2020 ​ໃຫ້ເຖິງຖອງ, ບົນພື້ນຖານແນວທາງຂອງພັກ, ຮັບປະກັນສາມລັກສະນະການສຶກສາຂອງພັກຄືລັກສະນະຊາດ, ວິທະຍາສາດ-ທັນສະໄໝແລະ ລັກສະນະມະຫາຊົນແລະ ຮັບປະກັນ​ 5 ຫລັກມູນການສຶກສາຂອງພັກຄືຄຸນສົມບັດສຶກສາ, ປັນຍາສຶກສາ, ສິລະປະສຶກສາ, ພາລະສຶກສາແລະແຮງງານສຶກສາ; ​ເອົາໃຈໃສ່ແກ້ໄຂສະພາບການສຶກສາທີ່ບໍ່ທັນຕອບສະໜອງໄດ້ທາງດ້ານປະລິມານແລະ ຄຸນນະພາ, ປັບປຸງລະບົບການສຶກສາແຫ່ງຊາດໃຫ້ໜັກແໜ້ນ, ມີຄວາມສອດຄ່ອງ, ຂະຫຍາຍຕົວຮອບດ້ານແລະ ມີຄຸນນະພາບດີຂຶ້ນແນໃສ່ສ້າງຄົນອອກມາໃຫ້ສາມາດຕອບສະໜອງຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການຂອງການພັດທະນາປະເທດໄດ້.

No comments:

Post a Comment