ດັ່ງພວກເຮົາຮັບຮູ້ນຳກັນແລ້ວວ່າ: ໃນຂະບວນວິວັດແຫ່ງການພັດທະນາຂອງສັງຄົມມະນຸດເຮົາໄດ້ມີການຈະເລີນກ້າວໜ້ານັ້ນ ແມ່ນການປະກອບສ່ວນອັນສຳຄັນ ແລະ ໃຫຍ່ຫລວງຂອງຄູ ເພື່ອການຖ່າຍທອດຄວາມຮູ້ ແລະ ປະສົບການຕ່າງໆໃຫ້ແກ່ຜູ້ອື່ນເພື່ອຍົກສູງຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດຂອງເຂົາເຈົ້າ ເຊິ່ງເອີ້ນກັນວ່າ: “ການສອນ-ການຮຽນ” ອັນເປັນປັດໄຈຕັດສິນຄຸນນະພາບການສຶກສາກໍຄືການພັດທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດ.
ດ້ວຍບົດບາດສຳຄັນດັ່ງກ່າວ ເຊິ່ງຍາມໃດພັກ-ລັດຖະບານເຮົາກໍໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ພັດທະນາການສຶກສາ ແລະ ການສ້າງຄູຢ່າງບໍ່ລົດລະອັນໄດ້ເຮັດໃຫ້ຖັນແຖວຄູ-ອາຈານນັບມື້ເຕີບໃຫຍ່ຂະຫຍາຍຕົວນັບທັງດ້ານປະລິມານ ແລະ ຄຸນນະພາບຄືປີ 1994 ທົ່ວປະເທດມີຄູສອນພຽງ 39.700 ກວ່າຄົນ ແລະ ມາຮອດປັດຈຸບັນໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນທົບ 3 ເທົ່າຕົວ, ລະດັບຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດກໍໄດ້ຮັບການຍົກລະດັບຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ, ຄູ-ອາຈານຫລາຍທ່ານໄດ້ຮັບວິທະຍາຖານະເປັນສາສະດາຈານ ແລະ ຮອງສາສະດາຈານ ເຊິ່ງເຂົາເຈົ້າເຫລົ່ານັ້ນໄດ້ຄົ້ນຄວ້າວິໄຈດ້ານເຕັກນິກ-ວິທະຍາສາດອອກຮັບໃຊ້ສັງຄົມຢ່າງມີ
ຄຸນຄ່າ, ຄູສອນຫລາຍທ່ານໄດ້ຮັບຕຳແໜ່ງວິຊາການເປັນຄູຊ່ຽວຊານ, ຄູຊຳນານງານ ແລະ ຄູປະສົບການຕ່າງໆ. ພ້ອມນັ້ນຫລາຍທ່ານໄດ້ກາຍເປັນພະນັກງານການນຳຂັ້ນສູງຂອງພັກ, ຂອງລັດໃນຂະແໜງການຕ່າງໆ ແຕ່ຂັ້ນສູນກາງລົງຮອດທ້ອງຖິ່ນ, ພ້ອມເປັນຜູ້ນຳໜ້າພາທາງໃນຂະບວນການຕ່າງໆ ໂດຍສະເພາະແມ່ນຂະບວນການແກ້ໄຂຄວາມທຸກຍາກ ໂດຍໄດ້ນຳເອົາການສຶກສາລົງສູ່ເຂດຊົນນະບົດພູດອຍ, ບ່ອນຫ່າງໄກສອກຫລີກທຸລະກັນດານ
ເພື່ອນຳເອົາຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດໃຫ້ລູກຫລານປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າໄດ້ຢ່າງກວ້າງຂວາງ, ພ້ອມເຮັດໜ້າທີ່ເປັນພະນັກງານກໍ່ສ້າງຮາກຖານການເມືອງ, ປະກອບສ່ວນສຶກສາອົບຮົມການເມືອງແນວຄິດ, ນຳເອົາແນວທາງນະໂຍບາຍ ແລະ ລະບຽບກົດໝາຍຕ່າງໆລົງອະທິບາຍໃຫ້ປະຊາຊົນເຂົ້າໃຈເຊື່ອມຊຶມ ແລະ ມີຄວາມຕື່ນຕົວເປັນເຈົ້າການປະ ກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການປົກປັກຮັກສາ ແລະ ສ້າງສາພັດທະນາປະເທດຊາດບ້ານເມືອງຂອງຕົນກ້າວໜ້າສີວິໄລ.
ເພື່ອເສີມຂະຫຍາຍບົດບາດດັ່ງກ່າວ, ກ່ອນອື່ນໝົດຕ້ອງໄດ້ສຸມໃສ່ຜັນຂະຫຍາຍມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ IX ຂອງພັກ ແລະ ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມໃນຂະແໜງການສຶກສາໃຫ້ເປັນຮູບປະທຳຫລາຍຂຶ້ນ, ເອົາໃຈໃສ່ບຸກທະລຸວຽກງານພັດທະນາຊັບພະຍາກອນມະນຸດດ້ວຍການສືບຕໍ່ດຳເນີນການປະຕິຮູບລະບົບການສຶກສາແຫ່ງຊາດ ແລະ ແຜນຍຸດທະສາດການພັດທະນາກິລາ-ກາຍະກຳ ແຕ່ນີ້ຮອດປີ 2020 ໃຫ້ເຖິງຖອງ, ບົນພື້ນຖານແນວທາງຂອງພັກ, ຮັບປະກັນສາມລັກສະນະການສຶກສາຂອງພັກຄືລັກສະນະຊາດ, ວິທະຍາສາດ-ທັນສະໄໝ ແລະ ລັກສະນະມະຫາຊົນ ແລະ ຮັບປະກັນ 5 ຫລັກມູນການສຶກສາຂອງພັກຄືຄຸນສົມບັດສຶກສາ, ປັນຍາສຶກສາ, ສິລະປະສຶກສາ, ພາລະສຶກສາ ແລະ ແຮງງານສຶກສາ; ເອົາໃຈໃສ່ແກ້ໄຂສະພາບການສຶກສາທີ່ບໍ່ທັນຕອບສະໜອງໄດ້ທາງດ້ານປະລິມານ ແລະ ຄຸນນະພາບ, ປັບປຸງລະບົບການສຶກສາແຫ່ງຊາດໃຫ້ໜັກແໜ້ນ, ມີຄວາມສອດຄ່ອງ, ຂະຫຍາຍຕົວຮອບດ້ານ ແລະ ມີຄຸນນະພາບດີຂຶ້ນ ແນໃສ່ສ້າງຄົນອອກມາໃຫ້ສາມາດຕອບສະໜອງຄວາມຮຽກຮ້ອງຕ້ອງການຂອງການພັດທະນາປະເທດໄດ້.
No comments:
Post a Comment