ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍທາງຫລວງສະບັບປັບປຸງໃໝ່ໄດ້ນໍາສະເໜີຜ່ານກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນເທື່ອທີ
2 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ VIII
ເມື່ອວັນທີ 8 ພະຈິກນີ້, ໂດຍທ່ານ ບຸນຈັນ
ສິນທະວົງ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ, ເພື່ອໃຫ້ສະມາຊິກສະພາແຫ່ງຊາດໄດ້ຄົ້ນຄວ້າ,
ພິຈາລະນາ ແລະ
ປະກອບຄໍາເຫັນໃສ່ເນື້ອໃນຂອງຮ່າງກົດໝາຍດັ່ງກ່າວມີຄວາມຮັດກຸມ ແລະ
ສອດຄ່ອງກັບການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ແຫ່ງຊາດ, ພ້ອມທັງຍົກສູງຄຸນນະພາບຊີວິດຂອງປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າໃຫ້ດີຂຶ້ນເທື່ອລະ
ກ້າວ.
ທ່ານລັດຖະມົນຕີກະຊວງໂຍທາທິການ
ແລະ ຂົນສົ່ງ ໃຫ້ຮູ້ວ່າ: ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍ ທາງຫລວງ ຖືກຮັບຮອງຈາກສະພາແຫ່ງຊາດ ແລະ
ປະທານປະເທດໄດ້ປະກາດໃຊ້ນັບແຕ່ປີ 1999 ເປັນຕົ້ນມາ, ຊຶ່ງເຮັດ
ໃຫ້
ຕາໜ່າງເສັ້ນທາງຄົມມະນາຄົມໃນຂອບເຂດທົ່ວ ປະເທດໄດ້ຮັບການພັດທະນາ ແລະ
ຂະຫຍາຍຕົວຢ່າງວ່ອງໄວທັງສາຍຕັ້ງ ແລະ ສາຍ ຂວາງ, ໃນນັ້ນ ເສັ້ນທາງຈຳນວນໜຶ່ງໄດ້ຮັບການຍົກລະດັບ
ແລະ ກໍ່ສ້າງໃໝ່ຄື: ເສັ້ນ ທາງລະຫວ່າງແຂວງ, ເສັ້ນທາງໄປຫາເມືອງ,
ບ້ານ ແລະ ເຂດຈຸດສຸມທີ່ຢູ່ຫ່າງໄກສອກ ຫລີກ, ໄດ້ປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມຂອງຊາດ, ຮັບປະກັນ ວຽກງານປ້ອງກັນຊາດ-ປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ, ຕິດພັນກັບການພັດທະນາຊົນນະບົດ ແລະ ຫລຸດຜ່ອນຄວາມທຸກຍາກ.
ສະຖິຕິຂອງຕາໜ່າງເສັ້ນທາງຫລວງໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນຈາກ 23.000 ກິໂລແມັດ ໃນປີ 1999 ມາເປັນ
51.597 ກິໂລແມັດໃນປີ 2014, ຊຶ່ງເຫັນວ່າ ເພີ່ມຂຶ້ນເທົ່າກັບ
124,33% ເຮັດໃຫ້ຕາໜ່າງເສັ້ນທາງຄົມມະນາຄົມກາຍເປັນປາຍແຫລມ ທີ່ໂລ່ງລ່ຽນ, ສະດວກ, ປອດໄພ ແລະ ທັນສະໄໝເທື່ອລະກ້າວ.
ກົດໝາຍວ່າດ້ວຍທາງຫລວງສະບັບເກົ່າມີ
8 ພາກ ແລະ 46 ມາດຕາ,
ຊຶ່ງເຫັນວ່າ ເນື້ອໃນຂອງແຕ່ລະມາດຕາ ໄດ້ອະທິບາຍແບບລວມໆ, ບໍ່ຊັດເຈນ ແລະ ບໍ່ຄົບຖ້ວນ ເມື່ອ ນຳໄປຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຕົວຈິງ
ແມ່ນພົບກັບຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ ແລະ ບໍ່ສາມາດແກ້ໄຂວຽກ ງານໄດ້ດີເທົ່າທີ່ຄວນ, ຈຶ່ງມີຄວາມຈຳເປັນຕ້ອງໄດ້ປັບປຸງ ແລະ ໃນສະບັບປັບປຸງໃໝ່ປະກອບມີ 13 ພາກ,
14 ໝວດ ແລະ 99 ມາດຕາ, ໃນນີ້ຮັກສາໄວ້ 1
ມາດຕາ, ປັບ ປຸງ 44 ມາດຕາ ແລະ ສ້າງໃໝ່ 54 ມາດຕາ, ເພື່ອໃຫ້ກົດໝາຍສະບັບ ປັບປຸງໃໝ່ນີ້ ມີເນື້ອໃນຄົບຖ້ວນ ແລະ
ຮັດກຸມກວ່າເກົ່າ, ທັງເປັນເຄື່ອງມືສຳຄັນໃຫ້
ແກ່ການຄຸ້ມຄອງວຽກງານກິດຈະການທາງຫລວງ, ປົກປ້ອງສິດ ແລະ
ຜົນປະໂຫຍດ ອັນຊອບທຳຂອງລັດ, ລວມໝູ່ ແລະ ບຸກຄົນ, ສ້າງເງື່ອນໄຂອຳນວຍຄວາມສະດວກ ໃຫ້ແກ່ການຂົນສົ່ງໂດຍສານ ແລະ ສິນຄ້າ,
ປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະນາເສດ ຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ
ພ້ອມທັງຮັບປະກັນການເຊື່ອມຈອດ ແລະ ເຊື່ອມໂຍງກັບ ພາກພື້ນ ແລະ ສາກົນໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນ.
No comments:
Post a Comment