ຄະນະກຳມາທິການພັດທະນາ ແລະ ປະຕິຮູບເສດຖະກິດແຫ່ງຊາດໃຫ້ຮູ້ວ່າ:
ໂຄງການທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນບໍ່ພຽງແຕ່ເປັນປະຫວັດສາດ, ແຕ່ຍັງແມ່ນສັນຍະລັກຂອງການພົວພັນຮ່ວມມືລະຫວ່າງລາວ-ຈີນ ເທົ່ານັ້ນ, ມັນຍັງເປັນໂຄງການຄ້ຳຊູໃຫ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດສອງປະເທດຂະຫຍາຍຕົວແຂງແຮງ
ແລະ ວ່ອງໄວຂຶ້ນ ໂດຍສະເພາະຈະຊ່ວຍຍົກສູງປະສິດທິພາບການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ ແລະ
ຜູ້ໂດຍສານລະຫວ່າງທ້ອງຖິ່ນ ແລະ ອອກຕ່າງປະເທດດີຂຶ້ນຫລາຍເທົ່າ ແລະ ຈະປະກອບສ່ວນສຳຄັນເຂົ້າໃນການຮັດແໜ້ນສາຍພົວພັນມິດຕະພາບ
ແລະ ຄູ່ຮ່ວມມືຍຸດທະສາດຮອບດ້ານຂອງສອງປະເທດໃຫ້ແໜ້ນແຟ້ນຍິ່ງຂຶ້ນ ແລະ
ຈະເປັນກຳລັງແຮງອັນໃໝ່ເພື່ອການພັດທະນາເສດຖະກິດໃນເຂດພາກພື້ນອາຊີຕາເວັນສຽງໃຕ້
ໂດຍ
ສະເພາະການພົວພັນການຄ້າ,
ການທ່ອງທ່ຽວ ແລະ ການລົງທຶນ, ປະກອບສ່ວນສ້າງວຽກເຮັດງານທຳຢ່າງຫລວງຫລາຍໃຫ້ປະຊາຊົນສອງປະເທດ ແລະ ນຳມາພັດທະນາຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງເຂົາເຈົ້າດີຂຶ້ນ.
ຄະນະກຳມາທິການດັ່ງກ່າວໃຫ້ຮູ້ວ່າ:
ໂຄງການປະຫວັດສາດຂອງສອງປະເທດທີ່ຈະເລີ່ມຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໃນມໍ່ໆນີ້ມັນເປັນໂຄງການທີ່ມີຄວາມໝາຍ
ແລະ ຍຸດທະສາດຍາວນານ
ເພື່ອເຮັດບົດບາດໃນການກໍ່ສ້າງເຄືອຂ່າຍເສັ້ນທາງລົດໄຟເຊື່ອມຕໍ່ປະເທດຕ່າງໆໃນທະວີບອາຊີດ້ວຍກັນ
ແລະ
ກະຕຸກຊຸກຍູ້ການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງຂອງບັນດາປະເທດໃນພາກພື້ນໃຫ້ເຊື່ອມຈອດກັນໄວຂຶ້ນ. ໂຄງການລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ
ແມ່ນເລີ່ມຈາກຈຸດຊາຍແດນບໍ່ເຕັນ-ບໍ່ຫານຂອງສອງປະເທດ ລວມມີຄວາມຍາວປະມານ 418 ກິໂລແມັດ, ເຂົ້າມາຜ່ານຫລາຍແຂວງຂອງລາວເຊັ່ນ: ຫລວງນ້ຳທາ, ອຸດົມໄຊ,
ຫລວງພະບາງ, ແຂວງວຽງຈັນ ເຂົ້າມາສູ່ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ ເຊິ່ງການກໍ່ສ້າງຈະມີຂົວ ແລະ
ອຸມົງກວມເອົາ 60% ຂອງຄວາມຍາວເສັ້ນທາງ, ຄາດວ່າຈະມີມູນຄ່າການກໍ່ສ້າງສູງເກືອບ 40 ຕື້ຢວນ (ສະກຸນເງິນຈີນ) ເຊິ່ງເປັນການລົງທຶນຮ່ວມຂອງສອງປະເທດໃນອັດຕາສ່ວນ ລາວ 30% ແລະ ຈີນ 70%, ຈະສ້າງເປັນທາງປະເພດດ່ຽວ ໂດຍໃຊ້ລະບົບຂັບເຄື່ອນດ້ວຍພະລັງ ງານໄຟຟ້າດ້ວຍຄວາມໄວ 160 ກິໂລແມັດຕໍ່ຊົ່ວໂມງ, ຄາດວ່າການກໍ່ສ້າງຈະໃຫ້ສຳເລັດລົງຢ່າງສົມບູນໃນປີ 2020.
No comments:
Post a Comment