ປັດຈຸບັນລາຄາສິນຄ້າອຸປະໂພກ-ບໍລິໂພກຫລາຍປະເພດຖີບໂຕສູງຂຶ້ນ
ເຮັດໃຫ້ມີຜົນກະທົບຕໍ່ປະຊາຊົນຜູ້ທີ່ມີລາຍ ຮັບໜ້ອຍ. ຕໍ່ບັນຫາດັ່ງກ່າວ, ໃນກອງປະຊຸມສະໄໝສາມັນເທື່ອທີ
4 ຂອງສະພາແຫ່ງຊາດຊຸດທີ VII ກໍມີປະຊາຊົນຈຳນວນ ບໍ່ໜ້ອຍໄດ້ສະເໜີຜ່ານສາຍດ່ວນສະພາແຫ່ງຊາດເພື່ອຂໍຄຳຕອບຈາກພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງກ່ຽວກັບການຄຸ້ມຄອງລາຄາສິນຄ້າ
ໃນທ້ອງຕະຫລາດໂດຍສັງຄົມຍັງມີຄວາມສົນໃຈວ່າ: ແມ່ນຍ້ອນການຂຶ້ນເງິນເດືອນຂອງພາກລັດບໍ່ ຫລື
ແມ່ຄ້າຊາວຂາຍຫາກ ກຳນົດລາຄາຕາມໃຈ.
ບັນຫາດັ່ງກ່າວໄດ້ຮັບຄຳຕອບຈາກກະຊວງອຸດສາຫະກຳ
ແລະ ການຄ້າວ່າ: ການທີ່ລັດຖະບານມີນະໂຍບາຍເພີ່ມ ເງິນເດືອນພະນັກງານນັ້ນເຫັນວ່າເປັນເລື່ອງທີ່ດີເພາະເພິ່ນໄດ້ມີນະໂຍບາຍເພື່ອເຮັດໃຫ້ຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງພະນັກງານກໍຄືປະ
ຊາຊົນບັນດາເຜົ່າດີຂຶ້ນເພື່ອສາມາດປະກອບສ່ວນວຽກງານໃຫ້ແກ່ພັກ-ລັດໄດ້ສະດວກ ແລະ ເຕັມເມັດ
ເຕັມໜ່ວຍຂຶ້ນກວ່າ ເກົ່າ. ຈຸດປະສົງກໍແມ່ນເພື່ອໃຫ້ຫລຸດພົ້ນອອກຈາກຄວາມທຸກຍາກໃນປີ 2020
ໃຫ້ໄດ້.
ແຕ່ເຖິງຢ່າງໃດກໍຕາມ, ລັດກໍຄືກະຊວງອຸດສາຫະກຳ
ແລະ ການຄ້າບໍ່ໄດ້ລົດລະໃນຄວາມພະຍາຍາມທີ່ຈະຄວບຄຸມລາ ຄາສິນຄ້າບາງຊະນິດທີ່ມີຄວາມຈຳເປັນຕໍ່ຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນ
ເຊິ່ງການຄວບຄຸມດັ່ງກ່າວ ທີ່ຈິງກໍແມ່ນໄດ້ເຮັດມາ ຫລາຍປີແລ້ວຕົວຢ່າງນ້ຳມັນເຊື້ອໄຟທີ່ເປັນສິນຄ້ານຳເຂົ້າ
100%, ຖ້າປ່ອຍໄປຕາມກົນໄກຕະຫລາດທີ່ບໍ່ມີການດັດສົມຂອງ ລັດ. ແນ່ນອນລາຄານ້ຳມັນໂດຍສະເພາະນ້ຳມັນແອັດຊັງທຳມະດາ
(ຢູ່ຈຸດ ນະຄອນຫລວງ) ແມ່ນຈະບໍ່ຢູ່ໃນລາຄາຄືທີ່ໄດ້ຊົມ ໃຊ້ຜ່ານມາ. ນັ້ນກໍແມ່ນຍ້ອນລັດຖະບານກໍຄືກະຊວງອຸດສາຫະກຳ
ແລະ ການຄ້າ ໄດ້ນຳໃຊ້ມາດຕະການຄວບຄຸມລາຄາສິນ ຄ້າໄດ້ຮັບຜົນດີ.
ສ່ວນສິນຄ້າປະເພດອື່ນໆກໍເຊັ່ນດຽວກັນເປັນຕົ້ນເຂົ້າ,
ຊີ້ນ, ປາລ້ວນແຕ່ເປັນສິນຄ້າທີ່ມີຄວາມຈຳເປັນ ແລະ ມີຜົນກະ ທົບໄວຕໍ່ຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນ.
ສະນັ້ນ, ລັດຖະບານກໍຄືກະຊວງ ອຄ ໄດ້ອອກມາດຕະການໃນການຄວບຄຸມລາ ຄາໄປແລ້ວ, ຜົນຂອງການອອກມາດຕະການດັ່ງກ່າວ
ແມ່ນໄດ້ເຮັດໃຫ້ສິນຄ້າເຫລົ່ານັ້ນມີຄວາມສະຫງົບທາງດ້ານລາຄາ ໝາຍຄວາມວ່າ: ມີລາຄາທີ່ສົມເຫດສົມຜົນ.
ການຄວບຄຸມລາຄາສິນຄ້າບໍ່ສະເພາະແຕ່ຄວບຄຸມໃນລາຍການທີ່ຢູ່ຂ້າງເທິງ ຍັງຈະໄດ້ຂະຫຍາຍໄປສູ່ສິນຄ້າອື່ນອີກຖ້າເຫັນວ່າມີຄວາມຈຳເປັນ.
ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມາດຕະການຄວບຄຸມດັ່ງກ່າວແມ່ນບົນພື້ນຖານການຜັນຂະຫຍາຍທິດທາງນະໂຍບາຍຂອງພັກ
ແລະ ລັດຖະບານເປັນຕົ້ນດຳລັດ 474/ ນຍ, ລົງວັນທີ 18 ພະຈິກ 2010 ວ່າດ້ວຍການຄຸ້ມຄອງລາຄາສິນຄ້າ
ແລະ ບໍລິການ ເຊິ່ງດຳ ລັດດັ່ງກ່າວນີ້ໄດ້ເວົ້າວ່າ: ຂະແໜງການອື່ນໆທີ່ກ່ຽວຂ້ອງມີສ່ວນຮ່ວມໃນການຄຸ້ມຄອງລາຄາພາຍໃຕ້ຂໍ້ບັນຍັດຕ່າງໆທີ່ໄດ້ລະ
ບຸໄວ້ໃນດຳລັດສະບັບນີ້.
ສະນັ້ນ, ໄລຍະຕໍ່ໄປສິນຄ້າທີ່ຄວບຄຸມລາຄາກ່ອນຈະຂຶ້ນ
ຫລື ລົງ, ລັດເປັນຜູ້ອະນຸຍາດ ຈຶ່ງສາມາດປະຕິບັດໄດ້, ຖ້າຜູ້ໃດລະເມີດກໍຈະຖືກປະຕິບັດມາດຕະການທີ່ລະບຸໄວ້ໃນລະບຽບການທີ່ເໝາະສົມ.
ປັດຈຸບັນສິນຄ້າຄວບຄຸມລາຄາທີ່ຂະ ແໜງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າຄຸ້ມຄອງມີນ້ຳມັນເຊື້ອໄຟ ທຸກຊະນິດ,
ເຂົ້າ, ຊີ້ນໝູ, ງົວ ແລະ ປານິນ.
ສ່ວນສິນຄ້າ ແລະ ບໍລິການ ຄວບຄຸມລາຄາທີ່ເປັນປັດໄຈຫລັກ
ແກ່ການຜະລິດແມ່ນຂະແໜງການອື່ນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ຄຸ້ມຄອງເຊັ່ນ: ກະສິກຳ-ປ່າໄມ້, ໂຍທາທິການ-ຂົນສົ່ງ,
ໄປສະນີ-ໂທລະ ຄົມມະນາຄົມ ແລະ ສື່ສານ ແລະ ພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່ເຫລົ່ານີ້ເປັນຕົ້ນ.
ກ່ຽວກັບບັນຫາລາຄາສິນຄ້າເພີ່ມຂຶ້ນຫລາຍອັນເປັນສາເຫດຈາກເງິນເດືອນຂອງພະນັກງານເພີ່ມນັ້ນບໍ່
ແມ່ນເຫດຜົນທີ່ ກ່ຽວຂ້ອງກັນ ແລະ ລັດຖະບານກໍຄົງຈະບໍ່ປ່ອຍໃຫ້ເຫດການດັ່ງກ່າວນັ້ນ ເກີດຂຶ້ນ.
ຈະມີກໍແມ່ນຢູ່ໃນກໍລະນີກົນໄກຂອງຕະ ຫລາດທີ່ຕິດພັນກັບການສະໜອງ ແລະ ຄວາມຕ້ອງການເທົ່ານັ້ນ.
ເວລາໃດສິນຄ້າໜ້ອຍ, ແຕ່ຄວາມຕ້ອງການຊົມໃຊ້ຂອງສັງ ຄົມພັດສູງແນ່ນອນເວລານັ້ນລາຄາສິນຄ້າດັ່ງກ່າວ
ກໍຈະສູງຂຶ້ນຜິດປົກກະຕິ. ສະນັ້ນ ເພື່ອໃຫ້ການສະໜອງພຽງພໍກັບຄວາມ ຕ້ອງການລວມທັງເຮັດໃຫ້ລາຄາຕົ້ນທຶນຕ່ຳນັ້ນ,
ຂະແໜງກະສິກຳ-ປ່າໄມ້ຕ້ອງເປັນເຈົ້າການໃນການຊຸກຍູ້ສົ່ງເສີມການຜະລິດ (ການປູກຝັງ- ລ້ຽງສັດ)
ໃຫ້ຫລາຍຂຶ້ນ, ຕ້ອງຊ່ວຍຜູ້ຜະລິດທາງດ້ານເຕັກນິກ-ວິຊາການທີ່ຈຳເປັນ ແລະ ທະນາຄານ ກໍຄວນມີ
ນະໂຍບາຍໃຫ້ກູ້ຢືມທຶນດອກເບັ້ຍຕ່ຳ ແລະ ໄລຍະຍາວ, ຕ້ອງພະຍາຍາມຈຳກັດບັນດາຂັ້ນຂອດ, ລະບຽບການທີ່ສ້າງຄວາມ
ຫຍຸ້ງຍາລຳຄານ ແລະ ເພີ່ມຕົ້ນທຶນແກ່ຜູ້ປະກອບການຜະລິດ, ທຸລະກິດ ແລະ ອື່ນໆ.
No comments:
Post a Comment